Kraftig ökning för Löfbergs i dagligvaruhandeln

PUBLICERAD: 9 februari 2023
UPPDATERAD: 24 februari

Uppåt för Löfbergs. De senaste två åren har det familjeägda kafferosteriet ökat försäljningen med 19 procent.

Allt fler väljer Löfbergs när de handlar kaffe. De senaste åren har det familjeägda kafferosteriets försäljning ökat stadigt, en utveckling som accelererat den sista tiden.

Siffror från analysföretaget NielsenIQ visar att medan försäljningsvolymen för kaffemarknaden som helhet backar har Löfbergs ökat försäljningen av bryggkaffe med 19 procent de senaste två åren.

”Den positiva utvecklingen innebär att Löfbergs driver kaffekategorin just nu, och att vi skapar trafik till våra kunder. Vi kommer att fortsätta skapa värde för dagligvaruhandeln genom stora medieinvesteringar, och spännande och goda kaffenyheter som breddar vårt erbjudande ytterligare”, säger Björn Norén, Head of Retail på Löfbergs.

Senaste nytt

Svenskarna vill grilla svenskt kött i sommar

Nötkött, kyckling och hamburgare är vad svenskarna helst lägger på grillen i sommar – och allra helst ska det vara svenskt.
86cfaf17-34cf-49c1-a7da-e9f8f21d811f-w_960
Svenskarna vill grilla svenskt kött i sommar

Samarbete ska minska jordbrukets klimatavtryck

Yara International och Improvin’ har ingått ett partnerskap för att hjälpa livsmedelsföretag att mäta och minska sina utsläpp från jordbruket.
Cover image
Samarbete ska minska jordbrukets klimatavtryck

Kaffeost får skyddad ursprungsbeteckning i EU

Kaffeost som produceras i Norrbotten, Västerbotten, Lappland, Jämtland, Härjedalen och Ångermanland får skyddad ursprungsbeteckning i EU.
Kaffeost_foto_Gide_get
Kaffeost får skyddad ursprungsbeteckning i EU

Fazers kakaofria bar nu i fullskalig produktion

Fazer har tidigare presenterat handgjorda kakaofria produkter med mältad råg i stället för kakao. Nu tas steget mot fullskalig fabriksproduktion.
fazer
Fazers kakaofria bar nu i fullskalig produktion

Läs vidare

GØLs nya design lyfter fram hantverket

Danish Crowns varumärke GØL lanserar nya förpackningar för korv, salami och salamisnacks. En mer transparent design lyfter fram hantverket bakom produkterna.
GÖL-ny design1
GØLs nya design lyfter fram hantverket

Ett misstag som man inte lade på locket om

Orkla Foods passade på att haka på de finska tongångarna i samband med KAJs deltagande på Eurovision Song Contest.
orkla
Ett misstag som man inte lade på locket om

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx
Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Nya Ready2Cook aluminiumtråg från Plus Pack

Danska Plus Pack lanserar tre nya Ready2Cook aluminiumtråg som ger flexibilitet, effektivitet och återvinningsbarhet.
R2C one size fits all 1920x1080
Nya Ready2Cook aluminiumtråg från Plus Pack