Kraftig ökning för Löfbergs i dagligvaruhandeln

PUBLICERAD: 9 februari 2023
UPPDATERAD: 24 februari

Uppåt för Löfbergs. De senaste två åren har det familjeägda kafferosteriet ökat försäljningen med 19 procent.

Allt fler väljer Löfbergs när de handlar kaffe. De senaste åren har det familjeägda kafferosteriets försäljning ökat stadigt, en utveckling som accelererat den sista tiden.

Siffror från analysföretaget NielsenIQ visar att medan försäljningsvolymen för kaffemarknaden som helhet backar har Löfbergs ökat försäljningen av bryggkaffe med 19 procent de senaste två åren.

”Den positiva utvecklingen innebär att Löfbergs driver kaffekategorin just nu, och att vi skapar trafik till våra kunder. Vi kommer att fortsätta skapa värde för dagligvaruhandeln genom stora medieinvesteringar, och spännande och goda kaffenyheter som breddar vårt erbjudande ytterligare”, säger Björn Norén, Head of Retail på Löfbergs.

Läs vidare

Weber ökar kontrollen och flexibiliteten

Weber, särskilt känt för sina stycknings- och förpackningslinjer för livsmedel, höjer digitaliseringsnivån och tillför ett antal nyheter till sina förpackningslinjer.
weber_labelx

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Änglamarks pastaförpackningar byter från plast till papper

Coop ska spara 300 ton plast om året genom att byta ut plasten i Änglamarks pastaförpackningar till papper.
coop

Svenska proteingrödor i Anammas nya baljväxtfärs

Orklas varumärke Anamma lanserar en ny baljväxtfärs med öländska och skånska gråärtor, åkerbönor och linser
Anamma_baljvaxtfars_liggande_uncropped_RGB_LZW

Saveggys växtbaserade barriär ska ersätta plast på gurkor

Saveggy har ingått ett partnerskap med odlarna.se inför lanseringen av sin ätbara, växtbaserade skyddsbarriär på gurkor.
abcaeec2-9b15-4924-8b2d-88cc77c7b482(1)

Nespresso lanserar kaffet N°20 efter 20 års utveckling

Under 20 år har Nespresso arbetat med att ta fram kaffet N°20, genom att kombinera två Arabicaplantor.
P_4454_NESPRESSO_N20_SINGLE_GLASS_BOX_CAPSUAL_KV2_v2