Kraftig ökning för Löfbergs i dagligvaruhandeln

PUBLICERAD: 9 februari 2023
UPPDATERAD: 24 februari

Uppåt för Löfbergs. De senaste två åren har det familjeägda kafferosteriet ökat försäljningen med 19 procent.

Allt fler väljer Löfbergs när de handlar kaffe. De senaste åren har det familjeägda kafferosteriets försäljning ökat stadigt, en utveckling som accelererat den sista tiden.

Siffror från analysföretaget NielsenIQ visar att medan försäljningsvolymen för kaffemarknaden som helhet backar har Löfbergs ökat försäljningen av bryggkaffe med 19 procent de senaste två åren.

”Den positiva utvecklingen innebär att Löfbergs driver kaffekategorin just nu, och att vi skapar trafik till våra kunder. Vi kommer att fortsätta skapa värde för dagligvaruhandeln genom stora medieinvesteringar, och spännande och goda kaffenyheter som breddar vårt erbjudande ytterligare”, säger Björn Norén, Head of Retail på Löfbergs.

Läs vidare

PackIndx nya siffror visar både upp- och nedgångar i förpackningsmaterialpriserna

Nu finns uppdaterade siffror om förpackningsråvarupriser på PackIndx. Det handlar både om upp- och nedgångar i kostnaderna på de olika materialen.
Packindx-Packnews-900x600

Iceland Foods återgår till plasttråg för packning av köttfärs

Vakuumpackad köttfärs spar mycket material jämfört med packning på plasttråg, men i England har flera av de stora kedjorna börjat återgå till plasttrågen. Konsumenterna uppskattade inte det vakuumpackade.
Iceland

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Xeikon bjuder in till gratis webbseminarium om PPWR

Digitalpresstillverkaren Xeikons webbseminarium 7 november tar upp hur den nya EU-förordningen påverkar etikett- och förpackningsindustrin.
Xeikon

Senaste nytt

Svensk Dagligvaruhandel: Fyra förslag för lägre matpriser

Svensk Dagligvaruhandel föreslår lättnader för butiksetableringar, sänkta arbetsgivaravgifter för unga och minskad regelbörda.
SvDH_Karin Brynell_foto Roberth Björk

Svenskmärkning stärker organisationen

Marcus Thollin har tillträtt den nya tjänsten som kundansvarig på Svenskmärkning, som står bakom Från Sverige-märkningen.
Marcus_Thollin_Mynewsdesk_1920x1080 kopiera

Berte Qvarn satsar på att stärka Sveriges havreexport

Berte Qvarn deltar i kampanjen Sustainable Oats from Europe, som ska lyfta fram europeisk havre på viktiga marknader i Asien.
Pressbild Havre Lantmännen LantbrukJohan Olsson

Gårdsfisk tar in 50 miljoner – ska expandera produktionen

Gårdsfisk har säkrat 50 miljoner i en investeringsrunda. Pengarna ska bl a användas för att lansera fler konsumentprodukter.
Gårdsfisk_HatchBlue_Industrifonden