För att stötta socialt utsatta barn, unga och familjer går Pågen för tredje året i rad in i partnerskap med Sveriges Stadsmissioner som nationell huvudpartner.
Som tillägg till partnerskapet drev Pågen också för andra året i rad kampanjen ”En godare jul för alla”, där brödkonsumenters Swish-bidrag till Sveriges Stadsmissioner dubblerades. Kampanjen rullade ut under december i butik och sociala medier och kunde även ses på Pågens brödförpackningar under julen. Kampanjen har i år engagerat fler människor än förra årets kampanj, som i år har bidragit med ytterligare 200 000 kronor till förmån för Sveriges Stadsmissioners arbete.
”Vi är stolta över att nu fortsätta vårt samarbete med Sveriges Stadsmissioner och stötta deras viktiga hjälpverksamhet. Trygghet och bröd på bordet är tyvärr inte en självklarhet för alla. Det tuffa omvärldsläget innebär att det arbete Sveriges Stadsmissioner gör är av stor betydelse för många utsatta människor”, säger Berith Apelgren, informations- och hållbarhetschef på Pågen.
Sveriges Stadsmissioner har i dagsläget verksamheter på 30-talet orter och möter över 5 000 människor i utsatthet och utanförskap varje dag.
”Genom vårt partnerskap med Pågen kan vi nå ut till ännu fler människor som är i behov av vår hjälp och stöd, och på så sätt göra en ännu större skillnad. Vi är mycket glada över att Pågen fortsätter som nationell huvudpartner 2023”, säger Jonas Wihlstrand, generalsekreterare på Sveriges Stadsmissioner.