Nu erbjuder Arla för första gången en konsument att skapa sin egen variant av fruktyoghurten Yoggi. Villkoret är att man skänker pengar till Musikhjälpen och deltar i en tävling.
Vecka 50 drar Musikhjälpen igång med temat ”För en tryggare barndom på flykt från krig”. Redan nu har ett stort antal insamlingsbössor startats och bakom en av dessa står Yoggi. Alla som skänker pengar till Yoggis insamlingsbössa kan anmäla sig till en tävling, där priset är att få skapa en helt egen Yoggi.
Efter att Musikhjälpen är avslutad lottas en vinnare, som får komma till Stockholm och under två dagar ta fram en ny smak och design tillsammans med Yoggi-teamet. Den nya smaken, som även ska namnges, kommer att lanseras hösten 2023 och säljas i butiker runt om i landet.
”Yoggi-smakerna har kommit och gått genom åren. Men det här är första gången en konsument får chansen att vara med och bestämma både smak, design och namn”, säger Emma Barkström, som är ansvarig för Yoggi.
Den nya smaken kommer att produceras på Arlas mejeri i Linköping, tillsammans med resten av Yoggi-sortimentet.
Mer information om tävlingen finns här
Läs mer om Musikhjälpen här