Skänk pengar till Musikhjälpen och tävla om en egen Yoggi

PUBLICERAD: 8 december 2022
UPPDATERAD: 21 februari

För första gången får en konsument skapa en egen Yoggi, som kommer att säljas i butiker runt om i Sverige under hösten 2023. Foto: Arla

Nu erbjuder Arla för första gången en konsument att skapa sin egen variant av fruktyoghurten Yoggi. Villkoret är att man skänker pengar till Musikhjälpen och deltar i en tävling.

Vecka 50 drar Musikhjälpen igång med temat ”För en tryggare barndom på flykt från krig”. Redan nu har ett stort antal insamlingsbössor startats och bakom en av dessa står Yoggi. Alla som skänker pengar till Yoggis insamlingsbössa kan anmäla sig till en tävling, där priset är att få skapa en helt egen Yoggi.

Efter att Musikhjälpen är avslutad lottas en vinnare, som får komma till Stockholm och under två dagar ta fram en ny smak och design tillsammans med Yoggi-teamet. Den nya smaken, som även ska namnges, kommer att lanseras hösten 2023 och säljas i butiker runt om i landet.

”Yoggi-smakerna har kommit och gått genom åren. Men det här är första gången en konsument får chansen att vara med och bestämma både smak, design och namn”, säger Emma Barkström, som är ansvarig för Yoggi.

Den nya smaken kommer att produceras på Arlas mejeri i Linköping, tillsammans med resten av Yoggi-sortimentet.

Mer information om tävlingen finns här
Läs mer om Musikhjälpen här

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1