SIA Glass glassbåtskampanj får internationellt pris

PUBLICERAD: 25 november 2022
UPPDATERAD: 21 februari


The International Ice Cream Consortium har utsett SIA Glass kampanj för Sommarglassbåten till årets bästa marknadskampanj.

Varje år håller The International Ice Cream Consortium (IICC) konferens för sina medlemmar, tretton glasstillverkare från Europa, Mellanöstern, Amerika och Asien som tillsammans är topp 3 i storlek, sett till hela den globala glassmarknaden.

SIA Glass röstades i år fram som nummer ett i kategorin Best Commercial Solution för sitt kampanjupplägg med Årets Sommarglassbåt, som lanserades i år. Glassbåten är SIA Glass starkaste varumärke sedan 1960-talet och förra året slogs försäljningsrekord på 16 miljoner sålda glassbåtar i dagligvaruhandeln. Årets Sommarglassbåt, som gjordes i en begränsad upplaga i smaken Hallon & Vit Choklad, är en förädling av den ikoniska favoriten:

”Vi har jobbat länge och målmedvetet med vår glassbåt och vi försöker både förvalta och utveckla det arvet, så det här är ett roligt och hedrande bevis på att vi gör det bra”, säger Dan Bengtsson, marknadschef på SIA Glass.

SIA Glass vann även brons i kategorin Bästa Tekniska lösning för sin härdningstunnel i den kommande fabriken som ska stå klar nästa år. Det svenska företaget vann även 2019 med Bäst vaniljglass.

Kategorierna som det tävlas i är:

• Best Ice Cream
• Most Innovative Ice Cream
• Best Technical Business Solution
• Best Commercial Business Solution
• Ice Cream Maker of the Year

Medlemmarna i IICC presenterar sina bästa och mest innovativa nya glassar, som avsmakas och bedöms enligt specifika kriterier, till exempel sensorisk bedömning, visuellt utseende, konceptattraktion, etc.

Medlemmar i IICC: Bulla, Australien, Diplom-Is AS, Norge, Chapmans glass, Kanada, LEDO , Kroatien, Grupo Kalise Menorquina SA, Spanien, Farggi  La Menorquina, Spanien, SIA Glass, Sverige, IFFCO, Förenade Arabemiraten, Helados Sarita, Guatemala, Sammontana, Italien, Kri Kri, Grekland, Helacor, Argentina och DELIZIA , Bolivia.

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1