Foodbox lanseras hos gymkedjan Nordic Wellness

PUBLICERAD: 11 augusti 2022
UPPDATERAD: 21 februari

Foto: Foodbox

Fuuds nyligen förvärvade varumärke inom hälsosamma och näringsriktiga måltider, Foodbox, blir centralt listat hos träningskedjan Nordic Wellness. Genom listningen hos Nordic Wellness kommer Foodbox inledningsvis att lanseras på 57 gym och därefter på ytterligare minst 50 gym.

Fuuds förvärv av Foodbox slutfördes den 20 juli 2022. Foodbox marknadsför och säljer hälsosamma måltider i träningssegmentet och har byggt upp ett starkt distributionsnätverk med egenägda frysar som placeras ut hos återförsäljarna. I och med tillskottet av Nordic Wellness ökar Foodbox sin distribution inom gym, träning- och sportanläggningar till över 600 återförsäljare.

Listningen hos Nordic Wellness, som är en av Sveriges största gymaktörer med cirka 300 anläggningar och över 350 000 aktiva medlemmar, är ett strategiskt viktigt partnerskap för både Foodbox och Fuuds övriga produktportfölj.

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1