Kafferosteriet Löfbergs vinner kategorin ”Newsroom of the Year” i årets upplaga av MyNewsdesks kommunikationstävling Digital PR Awards.
Löfbergs får priset i hård konkurrens med Foodora, Tradera, Bauer Media och Advenica för att de med kreativ och meningsfull kommunikation lyckats engagera sin publik på ett innovativt sätt.
Juryns motivering:
Löfbergs visar med en genomtänkt och kreativ strategi hur man engagerar sin publik och bygger ett community i sitt nyhetsrum. Det är uppenbart vad deras huvudprodukt är, men med meningsfull och innovativ kommunikation använder de sitt nyhetsrum för att berätta historier och skapa känslor relaterade till sin produkt istället för att bara marknadsföra den. Enastående arbete!
”Superkul! Det här är ett resultat av ett målmedvetet arbete där både kommunikationsgänget och andra på Löfbergs bidrar. Därför är vi många som är glada och stolta idag”, säger Anders Thorén, kommunikationschef på Löfbergs.
Digital PR Awards delas ut av MyNewsdesk som vill uppmärksamma företag och organisationer som lyckats extra bra med sina PR- och kommunikationsinsatser. Tävlingen arrangerades i år för tionde gången.
MyNewsdesk är en nordisk plattform för digital PR. Över 5 000 varumärken använder sina nyhetsrum på MyNewsdesk för att publicera nyheter och knyta relationer med media och journalister