Evanoff Group tar över ansvaret för försäljning och marknadsföring av Havredals växtbaserade produkter i dagligvaruhandeln.
Havredals växtbaserade produkter av svenska råvaror lanserades på den svenska marknaden i början av 2020 och finns idag i över 750 dagligvarubutiker. I nuläget finns tre produkter på marknaden: Havredryck Original, Kafé och Kondis samt matlagningsgrädden Hädde. Under våren kommer fler produkter, både inom växtbaserat mejeri och andra kategorier.
Nu tar Havredals ett kliv framåt i sitt arbete mot dagligvaruhandeln genom samarbetet med Evanoff Group, som ger utökade resurser för att kunna arbeta närmare handlarna och få en ökad närvaro i butik. Samarbetet omfattar strategi och planering, relation med befintliga butiker, införsäljning till nya butiker samt aktivering och marknadsaktiviteter i butik.
”Samarbetet med Evanoff Group ger oss tillgång till kompetens, erfarenhet och ett väldigt starkt nätverk inom dagligvaruhandeln. I kombination med vår egen kunskap inom produktutveckling av växtbaserade livsmedel ger det oss ett konkurrenskraftigt erbjudande till butiker i hela Sverige” säger Per-Johan Thörn, Havredals grundare och VD.
Evanoff Groups grundare och VD Dani Evanoff kommenterar samarbetet:
”Vi har följt Havredals utveckling under det senaste året och är väldigt imponerade av produkterna. Det finns idag utrymme för de helsvenska, växtbaserade premiumprodukter av god kvalitet som Havredals erbjuder. Med vårt kunnande inom försäljningsutveckling tror vi att vi kan ta varumärket till en ny nivå och att många nya konsumenter kommer få upp ögonen för Havredals.”
Försäljning av Havredals produkter till hotell, restaurang och kafé (HORECA) görs idag i samarbete med Martin & Servera, Svensk Cater, Bageriprodukter och outofhome.se.