Havredals inleder partnerskap med Evanoff Group

PUBLICERAD: 11 februari 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Evanoff Group tar över ansvaret för försäljning och marknadsföring av Havredals växtbaserade produkter i dagligvaruhandeln.

Havredals växtbaserade produkter av svenska råvaror lanserades på den svenska marknaden i början av 2020 och finns idag i över 750 dagligvarubutiker. I nuläget finns tre produkter på marknaden: Havredryck Original, Kafé och Kondis samt matlagningsgrädden Hädde. Under våren kommer fler produkter, både inom växtbaserat mejeri och andra kategorier.

Nu tar Havredals ett kliv framåt i sitt arbete mot dagligvaruhandeln genom samarbetet med Evanoff Group, som ger utökade resurser för att kunna arbeta närmare handlarna och få en ökad närvaro i butik. Samarbetet omfattar strategi och planering, relation med befintliga butiker, införsäljning till nya butiker samt aktivering och marknadsaktiviteter i butik.

”Samarbetet med Evanoff Group ger oss tillgång till kompetens, erfarenhet och ett väldigt starkt nätverk inom dagligvaruhandeln. I kombination med vår egen kunskap inom produktutveckling av växtbaserade livsmedel ger det oss ett konkurrenskraftigt erbjudande till butiker i hela Sverige” säger Per-Johan Thörn, Havredals grundare och VD.

Evanoff Groups grundare och VD Dani Evanoff kommenterar samarbetet:

”Vi har följt Havredals utveckling under det senaste året och är väldigt imponerade av produkterna. Det finns idag utrymme för de helsvenska, växtbaserade premiumprodukter av god kvalitet som Havredals erbjuder. Med vårt kunnande inom försäljningsutveckling tror vi att vi kan ta varumärket till en ny nivå och att många nya konsumenter kommer få upp ögonen för Havredals.”

Försäljning av Havredals produkter till hotell, restaurang och kafé (HORECA) görs idag i samarbete med Martin & Servera, Svensk Cater, Bageriprodukter och outofhome.se.

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Ihållande lågpristrend och hårdnande EMV-konkurrens

En stark efterfrågan på lågprisalternativ och EMV är de konsumenttrender som just nu påverkar den svenska livsmedelsproduktionen allra mest.
Carl Eckerdal_kundvagnar_pengar_Livsmedelsforetagen

Stor minskning av tillsatt socker i läsk

Dryckesbranschen har minskat det tillsatta sockret i läsksortimentet med 28 procent på fyra år.
Sveriges_Bryggerier_sockerreduktion_900209858

CandyKing presenterar vårens lösgodisnyheter

CandyKings vårnyheter består av sex nya lösgodisbitar, bland annat Center i en ny modern twist och Salta Diamanter.
CK_Vårnyheter_LU_Liggande

Atria köper Gooh av Lantmännen Cerealia

Lantmännen Cerealia avyttrar affärsområdet färdigrätter med varumärket Gooh.
Gooh! Vego samligsbild_Print 3500x2623