Arlas foodtruck på turné med Årets Kock

PUBLICERAD: 1 september 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Tre veckor, fem städer och sju vinnare av Årets Kock. Nu kör Arlas foodtruck ut på turné och låter Sveriges kockelit servera sina tolkningar av take away-rätter till allmänheten. Turnén leder fram till finalen av Årets Kock 2021 där Arla är partner.

Som delägare i Årets Kock kör Arla ut en foodtruck på Sverige-turné tillsammans med några av de tidigare vinnarna för att servera take away-rätter.

”När vi åker ut på den här turnén gör vi Årets Kock och mat tillagad av Sveriges kockelit mer tillgänglig runt om i landet. Tidigare år har vi märkt att det är otroligt uppskattat att möta och inspireras av kockarna och som gäst kanske till och med få ta del av några praktiska, snabba kockknep”, säger Fredrik Larm, event- och sponsorchef på Arla.

Foodtrucken kommer att besöka Stockholm, Uppsala, Sundsvall, Malmö och Göteborg mellan 31 augusti och 15 september. Det kommer att erbjudas två olika rätter, en animalisk och en vegetarisk, baserade på svenska råvaror i säsong. Menyn och maten sätts och lagas av sju tidigare vinnare av Årets Kock.

Turnén avslutas i Stockholm den 15 september, dagen innan finalen av Årets Kock 2021.

”För oss på Arla är det viktigt att vara partner till Årets Kock och att långsiktigt driva och utveckla den professionella matbranschen. Genom Arlas bredd av produkter och kommunikationskanaler möjliggör vi också att gastronomi och matglädje når ut till många konsumenter. Vår foodtruck-turné är ett bra exempel på det”, säger Inger Myresten, marknadschef för Foodservice på Arla och styrelsemedlem i Årets Kock.

Foodtrucken öppnar klockan 11:30 och stänger för dagen när de 250 rätterna tagit slut. En rätt kostar 125 kronor.

Turnéschema  
Stockholm: 31 augusti, 14 september, 15 september
Uppsala: 1 september
Sundsvall: 3 september
Malmö: 6 september, 7 september
Göteborg: 9 september, 10 september

Senaste nytt

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Klassisk ost har blivit en global succé

Keso har fått ett nytt uppsving på marknaden, drivet av sociala medier och nya konsumtionsmönster.
pexels-shkrabaanthony-4397312

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx