När den Walmart-ägda varuhuskedjan Sam’s Club öppnar sitt tredje varuhus i Shanghai i slutet av september lanseras Veg of Lunds växtbaserade dryck DUG.
Sam’s Club är en del av Walmart, världens största varuhuskedja, och har cirka 600 butiker varav 32 finns i de kinesiska megastäderna. Butikskonceptet bygger på att privatpersoner och småföretagare är medlemmar och sortimentet består av populära produkter från globala varumärken. Kedjan har som mål att etablera upp till 45 butiker i Kina och erbjuder även e-handel som lovar leverans inom en timme i många kinesiska städer. Antalet medlemmar i Kina uppgår till fler än 3 miljoner.
I oktober firar Kina sin nationaldag med den så kallade Gyllene veckan, en period som för de flesta kineser betyder tid för familjeumgänge, resor och shopping. Sam’s Club deltar i firandet genom att öppna en flaggskeppsbutik i centrala delarna av Shanghai.
”Sam’s Club är en ny kund för Veg of Lund och vi ser deras intresse för DUG som ännu ett bevis på att vi har en växtbaserad dryck som uppskattas inom breda grupper av konsumenter. Att Sam’s Club är en del av världens största varuhuskedja är mycket spännande. Utöver möjligheterna i Kina kan vi notera att Walmart har fler än 10 000 butiker i världen, varav cirka 5 300 finns i USA. En framgångsrik lansering i Shanghai kan öppna många dörrar”, säger Cecilia Lindwall, VD för Veg of Lund.