Greenfoods foodtechbolag Picadeli tar sitt nya restaurangkoncept till Paris och öppnar i en av Frankrikes mest besökta gallerior. Restaurangen ligger i Dôme de la Défense i Westfield Les 4 Temps, som har över 42 miljoner besökare varje år.
Den nya restaurangen har utformats för både gäster on-the-go och för dem som vill äta sin egenkomponerade sallad på plats.
”Vårt matkoncept har mottagits oerhört väl i Frankrike, i synnerhet i Paris. Med restaurangen skapar vi ett skyltfönster som visar att snabbmat kan vara både hälsosam, klimatsmart och växtbaserad. Genom restaurangen kan vi även nå en ny målgrupp och samtidigt testa produktnyheter som vi sedan tar ut till våra salladsbarer”, säger David von Laskowski, VD och koncernchef för Greenfood Group och Picadeli.
Konceptet har ett tydligt klimatfokus med ett sortiment som består till stor del av växtbaserade proteiner och smaker efter säsong. Dessutom består alla förpackningarna av komposterbart eller återvunnet, förnybart material.
Picadeli digitaliserade salladsbarer finns på 440 platser i Frankrike och på över 2 000 platser i Europa. Picadeli har även tilldelats Svenska Handelskammaren i Frankrikes årliga företagspris Prix d’Excellence för sin expansion på den franska marknaden och sin teknik för att minimera matsvinn.