Zeta bjuder in till 50-årsfirande under hela 2021

PUBLICERAD: 11 februari 2021
UPPDATERAD: 21 februari


För 50 år sedan startade Fernando Di Luca varumärket Zeta. Det som började med en ensam olivoljeflaska i hyllan i början av 70-talet har idag utvecklats till ett omfattande sortiment på drygt 500 produkter från ett 60-tal livsmedelsproducenter.

Fernando Di Luca har fått svenskarna att älska olivolja, pasta och italienska delikatesser som Parmesan och prosciutto nästan lika mycket som italienarna. 84 år gammal är han fortfarande verksam i företaget, även om det i huvudsak är de tre barnen Christian, Gabriella och Paola som numera driver familjeföretaget vidare.

Zetas 50-årsjubileum firas under hela 2021 med ett flertal aktiviteter, erbjudanden, recept och en tävling om italiensk medelhavsmat. Under året förvandlas även många av favoriterna inom Zetas sortiment till jubileumsprodukter, som går att hitta såväl på profilerade gavlar och fristående exponeringar, som i de vanliga butikshyllorna. En jubileumsfolder med femtio av Zetas mest älskade recept har tagits fram och varumärket kommer också att synas extra mycket i media under jubileumsåret.

Mer om jubileet

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1