Hemköp lanserar sitt nya lojalitetsprogram Klubb Hemköp, som även är en satsning på att premiera hållbara val. Inköp och handlingar som är positiva för klimatet och den egna hälsan ger extra poäng.
Hemköps nya lojalitetsprogram Klubb Hemköp baseras på omfattande kundundersökningar, där det tydligt framkommit att kunderna vill få vägledning till mer hållbara val och personliga erbjudanden.
Klubb Hemköp ersätter det tidigare lojalitetsprogrammet Bonuskundsprogrammet. Alla medlemmar behåller sitt medlemskap och får med Klubb Hemköp nya förmåner, som personliga erbjudanden och möjlighet att behålla sin bonusnivå i fyra månader. Som vanligt ges poäng för alla inköp och till en början får medlemmar som handlar färska frukter och grönsaker dubbla poäng. Inköp av kampanjvaran ”Veckans vego” och en övergång till digitala kvitton ger extra poäng.
”Med nya Klubb Hemköp går vi före och omdefinierar vad en kundklubb kan vara, nämligen ett verktyg för verklig positiv förändring. Med personliga erbjudanden och extra poäng guidar och uppmuntrar vi kundernas hållbara handlingar”, säger Marcus Nyman, ansvarig för Klubb Hemköp.
Hemköps mål är att vara en del av den utveckling som EAT-Lancet-rapporten stakar ut för att minska livsmedelskedjans miljö- och klimatpåverkan och förbättra folkhälsan. Ambitionen är att Hemköp ska bidra till att halvera konsumenternas klimatpåverkan från livsmedelskonsumtion till 2030, här är Klubb Hemköp en viktig del, säger Hemköps VD Simone Margulies:
”På Hemköp har vi sedan länge arbetat ambitiöst med hållbarhetsfrågor och när vi nu lanserar en ny kundklubb vill vi också engagera våra kunder. Genom kundklubben gör vi det roligt, enkelt och inte minst ekonomiskt fördelaktigt att ställa om sin konsumtion för ett bättre klimat och en bättre hälsa, något vi i undersökningar sett a