Polarbröd öppnar Polarbutiken – en webbshop utan bröd

PUBLICERAD: 7 september 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Efter branden i Älvsbyn tar Polarbröd ett nytt steg för att möta konsumenterna – en webbshop som inte säljer bröd, men andra produkter för ”Polarpolare”.

”Vi har överväldigats av all värme och uppmuntran vi fått i sociala medier och andra kanaler. Det är många konsumenter som har hört av sig och frågat hur de kan stötta oss efter branden. Därför känns det jättebra att öppna Polarbutiken, där vi kan sälja produkter utanför vårt ordinarie sortiment, produkter som det även tidigare har funnits en stor efterfrågan på, säger Stina Levisson, Trade marketing manager på Polarbröd.

I Polarbutiken kommer det i ett första skede att finnas bland annat t-shirts, ryggsäckar, bagarkit för barn och den populära mjukisrenen som brukar vara tävlingsvinst i samband med julkampanjer. Tanken är att sortimentet ska fyllas på efterhand.

”Vi tog tidigt fram en hjärtlogga som spreds i sociala medier, vilken nu har fått bli lite av en symbol för den samlade kraften framåt. Vi har valt att sätta detta hjärta på t-shirts och kalla tröjorna för Polarpolare, då alla som väljer att köpa dessa är just det, säger Sara Togstad, Digital Manager på Polarbröd.

Branden som totalförstörde Polarbageriet i Älvsbyn är ett stort bakslag för Polarbröd men ledningen och ägarfamiljen har ambitioner att bygga upp ett nytt bageri. Det pågår också ett intensivt arbete för att kunna fortsätta få ut bröd i butikernas brödhyllor.

”Trots den tuffa situation vi befinner oss i finns det en enorm drivkraft att komma tillbaka, både att bygga upp verksamheten igen och att säkra leveranser till våra kunder och alla konsumenter som älskar Polarbröd. Polarbutiken blir ett nytt sätt för oss att möta våra konsumenter, säger Stina Levisson.

Webbshopen finns här

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx