Stephanie Durroux ny VD för The Absolut Company

PUBLICERAD: 17 augusti 2020
UPPDATERAD: 21 februari


Stephanie Durroux är ny VD för The Absolut Company. Hon har arbetat inom Pernod Ricard-koncernen sedan 2004 i olika befattningar inom marknadsföring och strategi baserad i Paris, Marseille och Shanghai. De senaste två åren har hon varit VD för Pernod Ricard Sweden & Northern Europe med placering i Stockholm.

Stephanie Durroux har även en bakgrund inom publiceringsbranschen, senast som marknads- och kommunikationsdirektör för affärsverksamhet och tjänster online.

”Jag är hedrad över utnämningen och ser fram mot att få leda ett av branschens mest ikoniska och progressiva varumärken, likväl som en av Sveriges främsta livsmedelsexportörer”, säger Stephanie Durroux.

Hon efterträder Anna Malmhake, som har arbetat inom Pernod Ricard-koncernen i tolv år, varav de senaste fyra åren som VD och styrelseordförande för The Absolut Company AB. Anna Malmhake gör nu London till sin permanenta bas och återvänder till tech-sektorn.

”Det har varit en fantastisk tid med Pernod Ricard och att lämna är inte något lätt beslut. Men stängda gränser och hinder för resor har fått mig att göra London till min permanenta bas framöver”, säger Anna Malmhake.

”Jag vill tacka Anna för hennes viktiga insatser som VD för The Absolut Company och tidigare Irish Distillers. Hon har varit en djärv och engagerad ledare som även drivit på jämställdhetsarbetet inom företaget. Jag önskar henne varmt lycka till med sina fortsätta gärningar”, säger Alexandre Ricard, VD och styrelseordförande i Pernod Ricard.

”Samtidigt är jag glad över att välkomna Stephanie Durroux till vår koncernledning och som VD och styrelseordförande för The Absolut Company. Hon är en utmärkt ledare och en stark varumärkesbyggare med den globala erfarenhet som krävs för att ta Absolut Vodka, Malibu, Kahlúa och nya affärsverksamheter till nästa nivå.

 

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Arlas Keso-mejeri nu helt fossilfritt

Arla i Falkenberg har bytt naturgas mot flisbaserad fjärrvärme och anläggningen är nu helt fossilfri.
5c03efc3-64bc-4420-81ed-0c07cae30c01-w_960

Ökad försäljning av frukt och grönsaker under 2024

Försäljningen av frukt och grönsaker ökade med 4,5 procent under 2024, jämfört med året innan, visar Dagligvaruindex Frukt & Grönt.
2c0510f8-96a3-4549-9482-05415a6a1b7e-w_960

Ökat fokus på Nyckelhålsmärkta produkter

Livsmedelsverket och livsmedelsbranschen gör en gemensam satsning på att lyfta fram Nyckelhålsmärkningen under januari.
Skärmavbild 2025-01-17 kl. 11.03.18

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc