Löfbergs inleder ett samarbete med Färsking genom att plocka med sig Färskings nya mellanmål OatSmoothie till hotell-, restaurang- och cafékunder.
”Färsking är ett ungt, spännande företag som tror på schyssta, goda och naturliga produkter. Precis som vi. För oss handlar det dels om att testa en intressant produkt, dels om att vi gärna utvecklas och gör saker tillsammans med andra”, säger Björn Norén, kommersiell direktör på Löfbergs.
Samarbetet innebär först och främst att Löfbergs plockar med sig Färskings nya OatSmoothie till hotell-, restaurang- och cafékunder. Till en början gäller samarbetet fram till och med sommarsäsongen 2020. Efter det kikar företagen på hur ett fortsatt samarbete kan se ut.
”Samarbetet med Löfbergs är såklart väldigt värdefull för oss. Vi får tillgång till kunskap, erfarenhet och kontakter som gör att vi kan nå ut ännu bättre. Samtidigt bidrar vi med ett innovativt koncept som är attraktivt för unga. Det passar Löfbergs perfekt, inte minst med tanke på deras utveckling inom Ready To-segmentet”, säger Amanda Larsson på Färsking.
När Amanda Larsson och Calle Rosengren grundade Färsking var visionen tydlig: att jobba för bättre hälsa och ta fram hälsosamma livsmedel för unga under parollen No junk, just funk! Färsking OatSmoothie är ett nytt mellanmål baserat på frukt och en patenterad havrebas med mindre socker och mer fiber än andra liknande alternativ. Färsking OatSmoothie innehåller inget sötningsmedel och finns i smakerna persika/havtorn, hallon/blåbär och ananas/kokos.