Delivery Hero Sverige, som äger och driver tjänsterna Onlinepizza, Hungrig.se och foodora, samlar alla tre tjänsterna i en tjänst och ett varumärke.
Delivery Hero gör en offensiv satsning i Sverige genom att samla alla resurser i ett gemensamt varumärke. ”Genom enad logistik, teknik, personal och utveckling på ett ställe kommer nya foodora ännu bättre att kunna leva upp till kundernas och restaurangernas förväntningar”, skriver företaget i ett pressmeddelande.
Det nya foodora har närmare 4 000 anslutna restauranger i över 270 orter. Verksamheten drivs från huvudkontoret i Stockholm och med lokal representation i flera städer runt om i landet. Sammanslagningen är en del av en offensiv satsning och foodora räknar med att expandera och anställa ytterligare medarbetare under 2020.
”Vi har tre starka varumärken som presterat bra på marknaden. Men att driva flera varumärken är kostsamt. Nu samlar vi all erfarenhet och kraft i ett gemensamt varumärke. Nya foodora kommer att bli starkare än alla tre varumärken separat”, säger Samir Bachkami, VD för Delivery Hero Sverige.
”För oss är snabbhet, service och kvaliteten på tjänsten viktigare än att ha tre olika varumärken. Med nya foodora kommer vi att kunna fokusera mer på våra restauranger och kunder.”
En av foodoras partners är Titanic Pizzeria i Göteborg.
”Vi har jobbat med både foodora och Onlinepizza. Att det blir ett varumärke blir enklare för både oss och våra kunder och vi ser fram emot ett starkare erbjudande framöver, säger ägaren Ali Altun.