Onlinepizza, Hungrig.se och foodora förenas till en tjänst

PUBLICERAD: 15 november 2019
UPPDATERAD: 21 februari


Delivery Hero Sverige, som äger och driver tjänsterna Onlinepizza, Hungrig.se och foodora, samlar alla tre tjänsterna i en tjänst och ett varumärke.

Delivery Hero gör en offensiv satsning i Sverige genom att samla alla resurser i ett gemensamt varumärke. ”Genom enad logistik, teknik, personal och utveckling på ett ställe kommer nya foodora ännu bättre att kunna leva upp till kundernas och restaurangernas förväntningar”, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Det nya foodora har närmare 4 000 anslutna restauranger i över 270 orter. Verksamheten drivs från huvudkontoret i Stockholm och med lokal representation i flera städer runt om i landet. Sammanslagningen är en del av en offensiv satsning och foodora räknar med att expandera och anställa ytterligare medarbetare under 2020.

”Vi har tre starka varumärken som presterat bra på marknaden. Men att driva flera varumärken är kostsamt. Nu samlar vi all erfarenhet och kraft i ett gemensamt varumärke. Nya foodora kommer att bli starkare än alla tre varumärken separat”, säger Samir Bachkami, VD för Delivery Hero Sverige.

”För oss är snabbhet, service och kvaliteten på tjänsten viktigare än att ha tre olika varumärken. Med nya foodora kommer vi att kunna fokusera mer på våra restauranger och kunder.”

En av foodoras partners är Titanic Pizzeria i Göteborg.

”Vi har jobbat med både foodora och Onlinepizza. Att det blir ett varumärke blir enklare för både oss och våra kunder och vi ser fram emot ett starkare erbjudande framöver, säger ägaren Ali Altun.

 

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Ökat fokus på Nyckelhålsmärkta produkter

Livsmedelsverket och livsmedelsbranschen gör en gemensam satsning på att lyfta fram Nyckelhålsmärkningen under januari.
Skärmavbild 2025-01-17 kl. 11.03.18

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc

Kampanj ska öka konsumtionen av svenska ägg

Svenska Ägg inleder en flerårig marknadssatsning. Visionen är att alla som bor i Sverige ska äta minst ett ägg om dagen – och det ska vara svenskt.
Marie L Hogstadius

De kan vinna årets Sjömatspris

Skillingefisk-Impex, Guldhaven Pelagiska och Musselfabriken är finalister till Sjömatspriset 2025 som delas ut under Nordic Seafood Summit.
Nominerade_sjomatspriset