Coops varumärke Xtra ska ta större plats på hyllorna

PUBLICERAD: 7 november 2019
UPPDATERAD: 21 februari

Nästa år kommer det att bli en stor relanseringskampanj för Xtra. Den nya designen har tagits fram av MadBureauet och är gemensam för Coop i Norden.

Coop relanserar det egna lågprismärket Xtra, som idag omfattar cirka 250 mat- och hushållsprodukter. De närmaste två åren ska sortimentet utökas med ytterligare 200 produkter och förpackningsdesignen ska moderniseras.

Startskottet går nu i höst då Coop lanserar 45 nya produkter och runt 100 förpackningar får ny design.

”Xtra står för lågt pris och så ska det fortsätta vara, men den nya förpackningsdesignen förmedlar förutom lågt pris även matglädje och en stolt enkelhet. Coop lämnar nu den gamla blåvita plattformen och tar Xtra in i en mer lustfylld nutid. Vi vill förmedla att Xtra är våra mest prisvärda produkter. Vårt mål med den nya designen är att den ska bredda målgruppen och inkludera fler kunder”, säger Maria Billow Bergendahl, marknadsansvarig Egna Varumärken på Coop.

Senaste nytt

Fruktstund ökade elevers koncentration

Barn som fick frukt i skolan blev mer koncentrerade och engagerade – det visar Icas fruktexperiment.
icafrukt

Nytt samarbete om fossilfri mineralgödsel

Lantmännen och Arla har tecknat ett avtal om fossilfri mineralgödsel, som ska minska lantbrukets klimatavtryck.
mineralgödsel

BUBS lanseras på den amerikanska marknaden

Orkla Snacks lanserar godisvarumärket BUBS på den amerikanska marknaden under hösten 2025.
Bubs i godisskål

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx