Paradiset satsar på nytt bolag tillsammans med Midsona

PUBLICERAD: 19 juni 2019
UPPDATERAD: 21 februari


Två aktörer inom hållbar och hälsosam mat – matvarukedjan Paradiset och Midsona, med varumärken som kung Markatta, Urtekram och Friggs –bildar tillsammans ett nytt gemensamt bolag. Samarbetet innebär bland annat lansering av varumärket ”Everyday by Paradiset” som ska underlätta hållbara val.

”Vi är jätteglada att Midsona som med sin erfarenhet och kompetens väljer oss som partner, vilket gör att vi kan växa snabbare utanför våra butiker och i ännu högre utsträckning hjälpa våra kunder att göra hållbara val”, säger Johannes Cullberg, grundare och VD för Paradiset.

Midsona är ledande i Norden inom ekologiska livsmedel, hälsokost och egenvård.

Midsona och Paradiset delar en vision om att underlätta för människor att må bra och att vi nu arbetar tillsammans ger oss en ännu större möjlighet att arbeta för ett ökat engagemang för råvarornas ursprung, vad maten innehåller och vad en balanserad kost innebär för kropp och miljö, säger Peter Åsberg, koncernchef på Midsona.

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Här är finalisterna till årets matbluff 2024

Fem finalister har utsetts till antipriset Årets matbluff 2024. Nu ska "vinnaren" röstas fram av svenska folket.
matbluff

Oväntade smaklanseringar från Gårdschips

Gårdschips lanserar tre nya, oväntade smakkombinationer: Gin & Tonic, Raspberry Sour samt Chili Cheese.
News-GC

Carlsberg Sverige ny partner till Schweppes

Carlsberg Sverige har ingått ett partnerskap med Schweppes. Det innebär ett av de största tillskotten till Carlsberg Sveriges portfölj på över 15 år.
Unknown

Arvid Nordquists säkerställer fossilfria sjötransporter

Arvid Nordquist inför fossilfria sjötransporter i samarbete med logistikföretaget Scanlog.
Namnlös design (53)