Paradiset satsar på nytt bolag tillsammans med Midsona

PUBLICERAD: 19 juni 2019
UPPDATERAD: 21 februari


Två aktörer inom hållbar och hälsosam mat – matvarukedjan Paradiset och Midsona, med varumärken som kung Markatta, Urtekram och Friggs –bildar tillsammans ett nytt gemensamt bolag. Samarbetet innebär bland annat lansering av varumärket ”Everyday by Paradiset” som ska underlätta hållbara val.

”Vi är jätteglada att Midsona som med sin erfarenhet och kompetens väljer oss som partner, vilket gör att vi kan växa snabbare utanför våra butiker och i ännu högre utsträckning hjälpa våra kunder att göra hållbara val”, säger Johannes Cullberg, grundare och VD för Paradiset.

Midsona är ledande i Norden inom ekologiska livsmedel, hälsokost och egenvård.

Midsona och Paradiset delar en vision om att underlätta för människor att må bra och att vi nu arbetar tillsammans ger oss en ännu större möjlighet att arbeta för ett ökat engagemang för råvarornas ursprung, vad maten innehåller och vad en balanserad kost innebär för kropp och miljö, säger Peter Åsberg, koncernchef på Midsona.

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

Circle K testar ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
DSC_2106HR (4)

Spendrups ska börja återvinna kolsyra

Spendrups investerar 23 miljoner kronor i en anläggning för återvinning av kolsyra.
Bild på kolsyreanläggning till prm 230206