Två aktörer inom hållbar och hälsosam mat – matvarukedjan Paradiset och Midsona, med varumärken som kung Markatta, Urtekram och Friggs –bildar tillsammans ett nytt gemensamt bolag. Samarbetet innebär bland annat lansering av varumärket ”Everyday by Paradiset” som ska underlätta hållbara val.
”Vi är jätteglada att Midsona som med sin erfarenhet och kompetens väljer oss som partner, vilket gör att vi kan växa snabbare utanför våra butiker och i ännu högre utsträckning hjälpa våra kunder att göra hållbara val”, säger Johannes Cullberg, grundare och VD för Paradiset.
Midsona är ledande i Norden inom ekologiska livsmedel, hälsokost och egenvård.
”Midsona och Paradiset delar en vision om att underlätta för människor att må bra och att vi nu arbetar tillsammans ger oss en ännu större möjlighet att arbeta för ett ökat engagemang för råvarornas ursprung, vad maten innehåller och vad en balanserad kost innebär för kropp och miljö”, säger Peter Åsberg, koncernchef på Midsona.