Mat.se öppnar Alternativbolaget med alkoholfria festdrycker

PUBLICERAD: 5 juni 2019
UPPDATERAD: 21 februari


Intresset för alkoholfria drycker blir allt större. Hos Mat.se ökade försäljningen av alkoholfria drycker med 45 procent under 2018 jämfört med året innan. Särskilt stor blev ökningen under festmånaderna maj och juni med en ökning på hela 63 procent. 

De som väljer bort alkoholen till sommarens fester vill gärna ha något mer smakrikt än vatten. Statistiken visar att öl står sig som det populäraste alternativet, men fler och fler upptäcker också alkoholfria viner och ciderdrycker. Det skriver Mat.se i ett pressmeddelande.

”Vi har i dag över 40 alkoholfria alternativ av öl, vin och cider upp till 0,5 procent. Alternativbolaget är ett sätt för oss att lyfta fram det sortimentet och det på ett sätt som känns både angeläget och i tiden. Med en alkoholfri butik som Alternativbolaget kommer vi också att fortsätta utveckla vårt sortiment av alkoholfria drycker”, säger Amanda Primnell, säljledare/kategoriansvarig på Mat.se

Alternativbolaget lanseras vecka 23 och är öppet dygnet runt.

 

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1