Evanoff Group går in som storägare i Taylors & Jones

PUBLICERAD: 14 mars 2019
UPPDATERAD: 21 februari

Taylor & Jones grundare Gareth Jones, David Taylor och Kerim Akkoc, tillsammans med Dani Evanoff, VD på Evanoff Group.|Taylor & Jones hantverksmässiga korvar säljs på ICA, Coop och Axfood samt i företagets egen köttbutik på Kungsholmen.

Evanoff Group, med serieentreprenören Dani Evanoff i spetsen, går in som största enskilda ägare i korvtillverkaren och livsmedelsvarumärket Taylors & Jones.

I samband med köpet tar Evanoff Group över delar av den operativa driften av bolaget vilket innebär ansvar för bland annat central kundbearbetning, fältförsäljning, affärsutveckling, marknadsföring och logistik.

”Taylors & Jones passar perfekt i vår portfölj och jag ser fram emot att fortsätta utveckla varumärket, produkterna och bolaget tillsammans med grundarna”, säger Dani Evanoff, VD på Evanoff Group.

Vi ser att många varumärken minskar på sina egna säljkårer vilket är tvärtemot vår strategi. Vi utökar vår säljkår för att ytterligare kunna stärka närvaron i butik och därmed öka distributionen av våra produkter. För oss är närvaro, starka relationer och kundfokus nyckeln till framgång.”

År 2007 startade de tre vännerna David Taylor, Gareth Jones och Kerim Akkoc en liten köttbutik på Kungsholmen i Stockholm. Idag driver de livsmedelsvarumärket Taylors & Jones med egen korvtillverkning och distribution till ICA, Coop och Axfood.

Butiken på Kungsholmen finns kvar men korvtillverkningen, som fortfarande sker hantverksmässigt, har flyttat till större lokaler.

Nu går bolaget in i en ny fas när Taylors & Jones blir en del av Evanoff Group.

”Det känns otroligt roligt att bli en del av Evanoff Group som på väldigt många sätt kommer att kunna bidra till att ta Taylors & Jones till nästa nivå”, säger Gareth Jones, medgrundare och VD på Taylors & Jones.

”Att ta del av Evanoff Groups breda kompetens inom allt från säljkår till marknad, affärsutveckling och logistik, gör att vi kan lägga ännu mer fokus på att skapa Sveriges godaste premiumkorvar.”

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Senaste nytt

Ökat fokus på Nyckelhålsmärkta produkter

Livsmedelsverket och livsmedelsbranschen gör en gemensam satsning på att lyfta fram Nyckelhålsmärkningen under januari.
Skärmavbild 2025-01-17 kl. 11.03.18

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc

Kampanj ska öka konsumtionen av svenska ägg

Svenska Ägg inleder en flerårig marknadssatsning. Visionen är att alla som bor i Sverige ska äta minst ett ägg om dagen – och det ska vara svenskt.
Marie L Hogstadius

De kan vinna årets Sjömatspris

Skillingefisk-Impex, Guldhaven Pelagiska och Musselfabriken är finalister till Sjömatspriset 2025 som delas ut under Nordic Seafood Summit.
Nominerade_sjomatspriset