Urban Deli låter 50 familjer testa kassar med färdiga middagslösningar under en månad och berätta vad de tycker. Syftet är att ta fram rätt middagslösningar för den urbana familjen.
På bara 30 minuter fick Urban Deli in över 300 intresseanmälningar från familjer som ville testa konceptet. Testet pågår under en månad och går ut på att familjerna löpande testar middagarna och för en dialog med Urban Deli om smak, innehåll, förpackningar och distribution.
”Vi vet att våra gäster vill äta god mat med hög kvalitet, men att de har lite tid att lägga på matlagning i vardagen. Med stor variation i olika rätter och fokus på stor andel vegetariska alternativ, gör vi det nu enkelt att med ett digitalt gränssnitt förbeställa och hämta maten i butiken. Vi får också möjlighet att hålla en kontinuerlig dialog med 50 familjer som hjälper oss att utveckla erbjudandet”, säger Sibel Wolff, marknadschef Urban Deli.
Middagslösningarna består av veganska-, lakto-ovo-, fisk- och kötträtter och är till stora delar färdiglagade. Rätterna tar mellan 10 och 30 minuter att färdigställa. Vissa är helt färdiglagade och kräver bara uppvärmning, medan andra kräver stekning eller avbakning i ugn. Maten lagas från grunden av kockar i Sickla utanför Stockholm och innehåller inga tillsatser. Allt kött är av svenskt ursprung. Förpackningarna är gjorda av antingen förnyelsebar råvara eller återvunnen plast. Middagslösningarna är paketerade som kassar och kostar 89-179 kronor för två personer.
Urban Deli är en blandning av matbutik, saluhall, bar och restaurang och finns idag på Nytorget, Sveavägen, Åhlens City och Centralstationen i Stockholm samt i Sickla. Urban Deli ingår i Axfoodkoncernen och driver även cateringverksamhet samt uthyrning av konferens- och festlokaler i Stockholm.