Fiskdelikatessleverantören Falkeskog lanserar ett nytt koncept där delar av personalen avbildas på de transparenta plastförpackningarna och tillsammans lyfter fram budskapet ”Vi står för innehållet”.
Falkeskog skriver i ett pressmeddelande att den nya förpackningsdesignen är ett sätt för företaget att visa upp innehållet på ett ärligt och transparent sätt. Inte minst vad gäller råvarorna, som är förädlade i de två lokala rökerierna i Nogersund och Hällevik.
På flera av förpackningarna syns dessutom stora delar av personalen. Syftet är att visa att Falkeskog, tillsammans med sina medarbetare, står för innehållet. Att Falkeskog ”står för innehållet” handlar också om att sortimentet präglas av fem generationers kunskap, erfarenhet och att produkterna håller hög kvalitet.
”Med det sagt betyder det inte att vi är felfria. Däremot kommer vi aldrig att dölja hur vi arbetar, var våra råvaror kommer ifrån eller vad våra produkter innehåller”, säger Falkeskogs VD Karl Vilhelm Beckman, som själv finns avbildad på förpackningarna.
Bakom Falkeskogs nya förpacknings- och marknadsföringskoncept står reklam- och designbyrån Anna och Anna i Sölvesborg.