Falkeskogs personal tar plats på de nya förpackningarna

PUBLICERAD: 28 februari 2019
UPPDATERAD: 21 februari

Falkeskogs förpackningar har fått en mer transparent design med bilder på personalen.|Den gamla burken syns i bakgrunden.

Fiskdelikatessleverantören Falkeskog lanserar ett nytt koncept där delar av personalen avbildas på de transparenta plastförpackningarna och tillsammans lyfter fram budskapet ”Vi står för innehållet”. 

Falkeskog skriver i ett pressmeddelande att den nya förpackningsdesignen är ett sätt för företaget att visa upp innehållet på ett ärligt och transparent sätt. Inte minst vad gäller råvarorna, som är förädlade i de två lokala rökerierna i Nogersund och Hällevik.

På flera av förpackningarna syns dessutom stora delar av personalen. Syftet är att visa att Falkeskog, tillsammans med sina medarbetare, står för innehållet. Att Falkeskog ”står för innehållet” handlar också om att sortimentet präglas av fem generationers kunskap, erfarenhet och att produkterna håller hög kvalitet.

”Med det sagt betyder det inte att vi är felfria. Däremot kommer vi aldrig att dölja hur vi arbetar, var våra råvaror kommer ifrån eller vad våra produkter innehåller”, säger Falkeskogs VD Karl Vilhelm Beckman, som själv finns avbildad på förpackningarna.

Bakom Falkeskogs nya förpacknings- och marknadsföringskoncept står reklam- och designbyrån Anna och Anna i Sölvesborg.

 

Senaste nytt

Påsken – en av årets största mathögtider

Under påsken spenderas ungefär 15 procent mer i dagligvaruhandeln, jämfört med en vanlig vecka. Mest ökar försäljningen av färsk fisk och skaldjur.
Skärmavbild 2025-04-17 kl. 10.19.05

Lantmännen blir majoritetsägare i Simsufoods

Lantmännen utökar sin ägarandel i livsmedelsföretaget Simsufoods, som producerar torra vegetabiliska produkter.
lantmännen

Ingen amerikansk apelsinjuice i Sverige

Svenska Juiceföreningen vill tydliggöra att apelsinjuice som säljs i Europa – och i synnerhet i Sverige – väldigt sällan kommer från USA.
Magnus Berndtsson_Svenska Juiceforeningen

Pippis klippta spaghetti från Kungsörnen

I samband med Pippi Långstrumps 80-årsdag lanserar Kungsörnen Pippi Klippt spaghetti med kortare koktid.
spagetti

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx