Coop storsatsar på Änglamark med rikstäckande kampanj

PUBLICERAD: 10 oktober 2018
UPPDATERAD: 21 februari


Coop gör en storsatsning på det egna varumärket för ekologiskt, Änglamark. Ny design, utökat sortiment, förbättrade märkningar och en Änglamarksbutik på coop.se ingår i satsningen. 

Nu får Änglamarksprodukterna ett nytt utseende och sortimentet lanseras i en rikstäckande reklamkampanj. I satsningen ingår också produktinnovationer och ett rejält utökat sortiment, från cirka 650 produkter till uppåt 1.000 år 2020. Änglamarks mejeriprodukter får även den utökade märkningen ”Titta, lukta och smaka – bäst före behöver inte betyda dåligt efter”.

Änglamark har röstats fram som Sveriges ledande varumärke för hållbara produkter. Varumärket lanserades 1991 på initiativ av Coops medlemmar utifrån ett önskemål om ett större och bättre utbud av ekologiska produkter. Idag står Änglamark för närmare hälften av Coops ekologiska försäljning. 

Carina Malm

 

 

Senaste nytt

Fruktstund ökade elevers koncentration

Barn som fick frukt i skolan blev mer koncentrerade och engagerade – det visar Icas fruktexperiment.
icafrukt

Nytt samarbete om fossilfri mineralgödsel

Lantmännen och Arla har tecknat ett avtal om fossilfri mineralgödsel, som ska minska lantbrukets klimatavtryck.
mineralgödsel

BUBS lanseras på den amerikanska marknaden

Orkla Snacks lanserar godisvarumärket BUBS på den amerikanska marknaden under hösten 2025.
Bubs i godisskål

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx