Coop gör en storsatsning på det egna varumärket för ekologiskt, Änglamark. Ny design, utökat sortiment, förbättrade märkningar och en Änglamarksbutik på coop.se ingår i satsningen.
Nu får Änglamarksprodukterna ett nytt utseende och sortimentet lanseras i en rikstäckande reklamkampanj. I satsningen ingår också produktinnovationer och ett rejält utökat sortiment, från cirka 650 produkter till uppåt 1.000 år 2020. Änglamarks mejeriprodukter får även den utökade märkningen ”Titta, lukta och smaka – bäst före behöver inte betyda dåligt efter”.
Änglamark har röstats fram som Sveriges ledande varumärke för hållbara produkter. Varumärket lanserades 1991 på initiativ av Coops medlemmar utifrån ett önskemål om ett större och bättre utbud av ekologiska produkter. Idag står Änglamark för närmare hälften av Coops ekologiska försäljning.
Carina Malm