Coop storsatsar på Änglamark med rikstäckande kampanj

PUBLICERAD: 10 oktober 2018
UPPDATERAD: 21 februari


Coop gör en storsatsning på det egna varumärket för ekologiskt, Änglamark. Ny design, utökat sortiment, förbättrade märkningar och en Änglamarksbutik på coop.se ingår i satsningen. 

Nu får Änglamarksprodukterna ett nytt utseende och sortimentet lanseras i en rikstäckande reklamkampanj. I satsningen ingår också produktinnovationer och ett rejält utökat sortiment, från cirka 650 produkter till uppåt 1.000 år 2020. Änglamarks mejeriprodukter får även den utökade märkningen ”Titta, lukta och smaka – bäst före behöver inte betyda dåligt efter”.

Änglamark har röstats fram som Sveriges ledande varumärke för hållbara produkter. Varumärket lanserades 1991 på initiativ av Coops medlemmar utifrån ett önskemål om ett större och bättre utbud av ekologiska produkter. Idag står Änglamark för närmare hälften av Coops ekologiska försäljning. 

Carina Malm

 

 

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1