Kronfågel lanserar en uppfödarportal som ska underlätta kommunikationen med kycklinguppfödarna. I den nya portalen, som är tillgänglig dygnet runt, samlas alla transaktioner och dokument
För uppfödarna innebär den nya portalen att alla dokument samlas på ett och samma ställe. Varje affärstransaktion godkänns digitalt och på så sätt ökar helhetssynen för alla steg under en kycklingkull. Tidigare fördes all kommunikation via mail. Genom att samla allt på ett ställe hoppas Kronfågel att uppfödarna lättare ska hitta vad de söker. Det finns även en tidslinje för att visa på nästa steg i processen.
”Uppfödarportalen gör att vi kan skapa affärer med våra leverantörer på ett helt nytt sätt. Kronfågel satsar på ett modernt digitalt verktyg som förenklar kommunikationen och ökar transparensen. Dessutom räknar vi med att den nya portalen kommer att underlätta generationsväxlingar ute på gårdarna, säger Christian Gylche, ansvarig Djuromsorg, Kronfågel.
Det nya arbetssättet har utvecklats i samarbete med flera uppfödare. Uppfödarportalen är tillgänglig via dator, mobiltelefon och läsplatta och inom kort lanseras även en mobilapp.
Martin Samuelsson, Vadsbo Kyckling, tycker att portalen är ett steg i rätt riktning:
”Den kommer att underlätta för mig som uppfödare. Det känns också enklare att kunna läsa information digitalt, vilket gör att jag smidigare kan nå mina dokument.
Carina Malm