Lanseringen av Zeta BreOliv tog hem priset Årets Kampanj

PUBLICERAD: 23 september 2018
UPPDATERAD: 21 februari


Den bredbara olivoljan BreOliv från Di Luca & Di Luca tog hem utmärkelsen Årets Kampanj på Dagligvarugalan den 20 september. Galan arrangeras av tidningen Fri Köpenskap

Våren 2018 lanserade Di Luca & Di Luca BreOliv, en helt ny typ av smörgåsfett med endast fyra ingredienser: 72 procent olivolja, 18 procent sheafett, vatten och salt. 

”Det låter enklare än det visade sig vara. Det tog min pappa, Fernando Di Luca, arton år att få fram produkten. Det gör det extra roligt att den belönas med ett så fint pris. Vi vill gärna tro att det beror på att det är en produkt som har en viktig funktion att fylla, såväl ur butik-, som smak- och hälsoperspektiv”, säger Christian Di Luca, VD i Gruppo Di Luca.

Juryns motivering till vinnaren av Årets Kampanj lyder:
Ledande trendspanare inom mat och dryck menar att de viktigaste mattrenderna är hälsa och hållbarhet. Vinnaren av Årets Kampanj förenar bägge dessa i en lansering som gör verklig skillnad. Skillnad i hyllan. Skillnad i matvanor. Skillnad för hjärtat.”.

”Vi är fantastiskt glada och stolta. Det är nästan för bra för att vara sant. Förra året utsågs vi till Årets leverantör, och nu blev lanseringen av Zeta BreOliv, en av våra största satsningar någonsin, Årets Kampanj”, säger Christian Di Luca. 

Carina Malm

 

 

Senaste nytt

Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Citron, hallon och nötigt – Smakrapporten 2025 avslöjar tydliga skiften i svenskarnas smakpreferenser.
Pressbild_citron
Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

Axfood har inlett ett samarbete med Dyslexiförbundet för att öka kunskapen om läs- och skrivsvårigheter.
dyslexi
Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

CandyKing presenterar sju nya lösgodisbitar i årets sommarsortiment.
e2d0d3ef-b49c-48cd-8200-8ab0df21ae52-w_960
CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

Ett misstag som man inte lade på locket om

Orkla Foods passade på att haka på de finska tongångarna i samband med gruppen KAJs deltagande på Eurovision Song Contest. Eller egentligen passade man inte på, det handlar om ett misstag som man valde att inte lägga locket på om.
orkla
Ett misstag som man inte lade på locket om

Läs vidare

Ridderheims byter design på hela sortimentet

Under hösten har Ridderheims inläggningar och plockbrickor fått ny design. Nu övergår även Ridderheims ölkorv till den nya designen.
ridder0
Ridderheims byter design på hela sortimentet

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx
Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan
Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx
Plastpåseskatten försvinner vid nyår