Caroline Hellbacher ansvarig för dagligvaruhandeln inom KRAV

PUBLICERAD: 23 september 2018
UPPDATERAD: 21 februari


KRAV har rekryterat Caroline Hellbacher till en ny tjänst som marknads- och regelutvecklare inom dagligvaruhandeln. Hon har lång erfarenhet från dagligvaruhandeln, där hon har arbetat med sortiment- och inköpsfrågor samt leverantörsamarbeten.

Caroline Hellbacher kommer senast från mat.se där hon har arbetat med att driva försäljning inom e-handel. Dessförinnan var hon kategoriansvarig och jobbade med produktutveckling på ICA under flera år.

KRAV har definierat dagligvaruhandeln som en nyckelfaktor för att stärka utvecklingen av KRAV-märkt på marknaden.

”Vi vill vara en resurs för dagligvaruhandeln och hoppas att KRAV ses som ett naturligt bollplank både i produktutveckling och hållbarhetsarbete. Samtidigt gäller det att vi ökar förståelsen för våra kunder och att vi har örat mot marken. Caroline har en gedigen erfarenhet som innebär att vi stärker det viktiga samarbetet med dagligvaruhandeln”, säger Cecilia Lenbäck, affärsområdeschef för livsmedel på KRAV. 

Carina Malm

 

 

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1