Coca-Cola lanserar för första gången en svenskproducerad reklamfilm för att engagera svenskarna och hylla ett Sverige som står för gemenskap. Budskapet ”Allt vi delar förenar oss” förmedlas i en rikstäckande reklamkampanj.
Med reklamkampanjen ”Allt vi delar förenar oss” vill Coca-Cola visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts. I filmen görs historiska nedslag där grupper som tycks verk olika möts och förenas.
”Med vår kampanj vill vi nå ut med budskapet att vi svenskar kanske är mer lika varandra än vad vi tror. Vi vill hylla ett Sverige som är inkluderande och där människor hittar sätt att mötas. Med lokal relevans speglar vi typiskt svenska subkulturer från 60-talet fram till idag och hur Coca-Cola varit en del av den gemenskapen”, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.
Den nya svenskproducerade kampanjen löper från den 10 september – 14 oktober. Kampanjen är utvecklad och producerad tillsammans med Jung Relations och Carat.
Carina Malm