Kyckling på julbordet? Nu kommer kycklingjulskinkan

PUBLICERAD: 4 september 2018
UPPDATERAD: 21 februari


Kronfågel tar upp kampen om julbordet med en färdigkokt julskinka av svensk kycklingfilé. Kycklingjulskinkan är tillagad på klassiskt vis och rimmad med en traditionell julskinkelake. Den säljs kyld och behöver bara griljeras

”Vi vet att många konsumenter önskar fler valmöjligheter och fler alternativ till de traditionella julrätterna. Därför valde vi att utveckla och skapa en svensk färdigkokt kycklingjulskinka, som är både hälsosam och god”, säger Anders Ferlin, innovations- och produktutvecklingschef på Kronfågel.

Kycklingjulskinkan kommer att finnas i butik från och med vecka 45. Den väger 900 gram och priset blir 139 kronor/styck.

Kronfågel vill även lyfta fram kycklingbaserade alternativ till andra klassiska julrätter, som köttbullar och prinskorv, med en speciell juldekor på produkterna.

Carina Malm

 

 

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1