
Trenden med ”shake salad”, där salladen blandas med dressingen genom att förpackningen skakas, har vuxit sig stor på sociala medier, inte minst TikTok. Nu introducerar Picadeli tre shakesallader exklusivt hos Pressbyrån.
Picadeli ruskar om Sveriges food-to-go-hyllor med tre tolkningar av den virala succén ”shake salad”. Nyheten består av sallad i praktiska shaker bowls, som är enkla att ta med och äta var som helst. Produkterna är exklusivt framtagna för Pressbyrån och bygger vidare på den satsning Picadeli inledde med sitt food-to-go-koncept år 2022.
– Det ska vara både enkelt och gott att äta hälsosamt. Våra nya shakesallader är smarta och smidiga men framför allt riktigt goda. Varje ingrediens är omsorgsfullt komponerad för att ge maximalt med smak när du skakar ihop salladen. Med tre noga utvalda dressingar som binder ihop och lyfter fram varje ingrediens får du en balanserad och smakrik upplevelse, säger Ted Hallberg, kock och produktutvecklare på Picadeli.
Två med kyckling och en vegetarisk
De tre salladsvarianterna är:
Shake the Soya Chick: Svart ris, grönkål och kyckling med en asiatiskinspirerad sojadressing smaksatt med ingefära och sesam.
Shake the Caesar: Kyckling, kalkonbacon, quinoa och smakrik hårdost tillsammans med salladsmix, cocktailtomater och en umamirik dressing.
Shake the Falafel: Couscous, falafel och krispig sallad med en smakrik vitlöksdressing.