Skakad sallad nu på Pressbyrån

PUBLICERAD: 6 maj 2025
UPPDATERAD: 6 maj
”Shake salad”, innebär att salladen blandas med dressingen genom att förpackningen skakas. Nu introducerar Picadeli den virala succén hos Pressbyrån. Foto: Pressbild

Trenden med ”shake salad”, där salladen blandas med dressingen genom att förpackningen skakas, har vuxit sig stor på sociala medier, inte minst TikTok. Nu introducerar Picadeli tre shakesallader exklusivt hos Pressbyrån.

Picadeli ruskar om Sveriges food-to-go-hyllor med tre tolkningar av den virala succén ”shake salad”. Nyheten består av sallad i praktiska shaker bowls, som är enkla att ta med och äta var som helst. Produkterna är exklusivt framtagna för Pressbyrån och bygger vidare på den satsning Picadeli inledde med sitt food-to-go-koncept år 2022.

– Det ska vara både enkelt och gott att äta hälsosamt. Våra nya shakesallader är smarta och smidiga men framför allt riktigt goda. Varje ingrediens är omsorgsfullt komponerad för att ge maximalt med smak när du skakar ihop salladen. Med tre noga utvalda dressingar som binder ihop och lyfter fram varje ingrediens får du en balanserad och smakrik upplevelse, säger Ted Hallberg, kock och produktutvecklare på Picadeli.

Två med kyckling och en vegetarisk
De tre salladsvarianterna är:
Shake the Soya Chick: Svart ris, grönkål och kyckling med en asiatiskinspirerad sojadressing smaksatt med ingefära och sesam.
Shake the Caesar: Kyckling, kalkonbacon, quinoa och smakrik hårdost tillsammans med salladsmix, cocktailtomater och en umamirik dressing.
Shake the Falafel: Couscous, falafel och krispig sallad med en smakrik vitlöksdressing.

Senaste nytt

Easy to Use - Reumatikerförbundet lanserar märkning för lättöppnade produkter

Förpackningarnas öppningsbarhet, men även hanterbarhet, är frågor som stötts och blötts under alla år, egentligen ända sedan konsumentförpackningar såg dagen ljus i mitten på 1900-talet. Svåröppnat har alltid varit ett gångbart ord och så är det i många fall fortfarande. Nu lanserar Reumatikerförbundet en produktmärkning för förpackningar och produkter som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Regenerativt brödprojekt: Kan en smörgås göra skillnad?

I ett nytt innovationsprojekt undersöks hur bröd kan bakas med grödor som främjar jordhälsa och biologisk mångfald – och dessutom smakar bättre.
DSC_0041

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ny trågförseglare för stora volymer från Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introducerat en ny trågförslutare för livsmedelsindustrin, QX-800 som ger ökad kapacitet och hanterar prestanda- och effektivitetsutmaningar för trågförslutningsapplikationer. Den bygger på smart intelligens och har en kompakt design.
QX 800 close up shot of gripper arms with pots of fruitx

Läs vidare

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Nytt Nespresso-kaffe med vitamin B6

Nespresso utökar serien Coffee+ med den funktionella kaffenyheten Active, som är berikad med vitamin B6.
WW_ALL_VL_Spring 2025_Creative Cups_KV1_ICED LEGGERO MILK_RGB_LOCK_20-XX

Alkoholfritt vin i PET-flaska till picknicken

Lagom till picknicksäsongen släpper Spring Village två nya alkoholfria viner i en praktisk PET-flaska, som är lätt att ta med på picknicken.
Spring_valley_13643_v002