Hon är ny Senior Vice President hos Atria

PUBLICERAD: 18 juni 2024
UPPDATERAD: 18 juni
Karin Atterfors har tillträtt som Senior Vice President för Marketing, Product Development & Innovation hos Atria Sweden. Foto: Hanna Karlberg.

Karin Atterfors har tillträtt som Senior Vice President för Marketing, Product Development & Innovation hos Atria Sweden.

Karin Atterfors kommer närmast från rollen som Director Snus Category för Swedish Match och har tidigare varit Marketing Manager för Carlsberg Sverige. Hon har även haft flera ledande positioner på bland annat Movement Consulting AB och Kraft Foods..

– Karin har en mycket intressant bakgrund med stor erfarenhet från strategisk marknadsföring i internationella verksamheter. Hon kommer att bli en nyckelperson i att leda det centrala marknadsteamet och jag är övertygad om att hon med sin gedigna erfarenhet är rätt person att fortsätta utveckla våra varumärken och produkter för den svenska marknaden, säger Jarmo Lindholm, vd för Atria Sweden.

Senaste nytt

Ny forskning om åkerböna

Hannah Ohm vid SLU har kartlagt genetiken bakom viktiga egenskaper hos åkerbönan och lagt grunden för förädling av nya nordiska sorter.
åkerbönor

Arvid Nordquist hyllar biologisk mångfald

Arvid Nordquists Sommarkaffe 2025 är en hyllning till Rainforest Alliances arbete för hållbar odling och biologisk mångfald.
ARVI_005_Sommarkaffe_700x350px

Påsken – en av årets största mathögtider

Under påsken spenderas ungefär 15 procent mer i dagligvaruhandeln, jämfört med en vanlig vecka. Mest ökar försäljningen av färsk fisk och skaldjur.
Skärmavbild 2025-04-17 kl. 10.19.05

Lantmännen blir majoritetsägare i Simsufoods

Lantmännen utökar sin ägarandel i livsmedelsföretaget Simsufoods, som producerar torra vegetabiliska produkter.
lantmännen

Läs vidare

Ny forskning om åkerböna

Hannah Ohm vid SLU har kartlagt genetiken bakom viktiga egenskaper hos åkerbönan och lagt grunden för förädling av nya nordiska sorter.
åkerbönor

Påsken – en av årets största mathögtider

Under påsken spenderas ungefär 15 procent mer i dagligvaruhandeln, jämfört med en vanlig vecka. Mest ökar försäljningen av färsk fisk och skaldjur.
Skärmavbild 2025-04-17 kl. 10.19.05

Lantmännen blir majoritetsägare i Simsufoods

Lantmännen utökar sin ägarandel i livsmedelsföretaget Simsufoods, som producerar torra vegetabiliska produkter.
lantmännen

Ingen amerikansk apelsinjuice i Sverige

Svenska Juiceföreningen vill tydliggöra att apelsinjuice som säljs i Europa – och i synnerhet i Sverige – väldigt sällan kommer från USA.
Magnus Berndtsson_Svenska Juiceforeningen