Hon är ny Senior Vice President hos Atria

PUBLICERAD: 18 juni 2024
UPPDATERAD: 18 juni
Karin Atterfors har tillträtt som Senior Vice President för Marketing, Product Development & Innovation hos Atria Sweden. Foto: Hanna Karlberg.

Karin Atterfors har tillträtt som Senior Vice President för Marketing, Product Development & Innovation hos Atria Sweden.

Karin Atterfors kommer närmast från rollen som Director Snus Category för Swedish Match och har tidigare varit Marketing Manager för Carlsberg Sverige. Hon har även haft flera ledande positioner på bland annat Movement Consulting AB och Kraft Foods..

– Karin har en mycket intressant bakgrund med stor erfarenhet från strategisk marknadsföring i internationella verksamheter. Hon kommer att bli en nyckelperson i att leda det centrala marknadsteamet och jag är övertygad om att hon med sin gedigna erfarenhet är rätt person att fortsätta utveckla våra varumärken och produkter för den svenska marknaden, säger Jarmo Lindholm, vd för Atria Sweden.

Läs vidare

Guldhaven Pelagiska vinner Sjömatspriset 2025

Sjömatspriset 2025 går till Guldhaven Pelagiska, som vill sätta svensk, hållbart odlad fisk på kartan.
NSS sjömatspriset 2H4A6756-2025-01-22

Mutti bemöter Äkta vara: "Felaktigt och missvisande"

Mutti, vars pizzasås är en av finalisterna till Årets matbluff 2024, tillbakavisar juryns motivering till antipriset.
1049973

Lidl ökar andelen växtbaserat i samarbete med WWF

Lidls internationella mål är att öka andelen sålda växtbaserade livsmedel med 20 procent till 2030, jämfört med 2023.
e2983a9c-9758-42f5-94a2-8f2fa38c19eb-w_960

Godare och nyttigare tång med fermentering?

Tång som fermenteras i stället för att torkas blir både godare och nyttigare, enligt forskare vid Lunds universitet.
IMG_3210

Senaste nytt

Guldhaven Pelagiska vinner Sjömatspriset 2025

Sjömatspriset 2025 går till Guldhaven Pelagiska, som vill sätta svensk, hållbart odlad fisk på kartan.
NSS sjömatspriset 2H4A6756-2025-01-22

Mutti bemöter Äkta vara: "Felaktigt och missvisande"

Mutti, vars pizzasås är en av finalisterna till Årets matbluff 2024, tillbakavisar juryns motivering till antipriset.
1049973

Lidl ökar andelen växtbaserat i samarbete med WWF

Lidls internationella mål är att öka andelen sålda växtbaserade livsmedel med 20 procent till 2030, jämfört med 2023.
e2983a9c-9758-42f5-94a2-8f2fa38c19eb-w_960

Godare och nyttigare tång med fermentering?

Tång som fermenteras i stället för att torkas blir både godare och nyttigare, enligt forskare vid Lunds universitet.
IMG_3210