Oumph! lanserar sju nya produkter under hösten. Det är ett brett sortiment som omfattar bland annat burgare, storpack och asiatiska smaker.
Utmärkande för lanseringen är Oumph!s svar på den ökade efterfrågan av nya proteiner. I flera av de nya produkterna ingår ärta men även favaböna och vete har använts i olika blandningar för att få till rätt textur för respektive produkt. Tre av de sju nya produkterna kommer att säljas i Family Packs på 700-720 gram.
Produkterna som lanseras är:
Smash Burger (ärta och favaböna), Schnitzel i Family pack (soja och ärta), Crispy Nuggets i Family pack (soja och ärta), Ch*cken style pieces (soja), Tonkatsu Schnitzel (ärta), Korean BBQ Drums (ärta) samt Crispy Ch*cken Bruger, kyld (soja, ärta och vete).
– Vegetarisk har det tufft nu och tappar försäljning i en turbulent tid, vilket såklart är väldigt tråkigt. Men glädjande nog växer Oumph! i volym i en backande kategori, vilket möjliggör den här typen av stora lanseringar. För vårt mål kvarstår: vi ska göra växtbaserat till det nya normala och då behövs det goda och kvalitativa produkter för alla tillfällen, säger Henrik Åkerman, Global Brand Leader på Oumph!
Samtliga nya produkter kommer att lanseras på Ica och ett urval på Axfood. Smash Burger finns dessutom redan lanserad på restaurangkedjor.