Oumph! gör sitt största produktsläpp någonsin

PUBLICERAD: 13 oktober 2023
UPPDATERAD: 13 oktober
Foto: Pressbild

Oumph! lanserar sju nya produkter under hösten. Det är ett brett sortiment som omfattar bland annat burgare, storpack och asiatiska smaker.

Utmärkande för lanseringen är Oumph!s svar på den ökade efterfrågan av nya proteiner. I flera av de nya produkterna ingår ärta men även favaböna och vete har använts i olika blandningar för att få till rätt textur för respektive produkt. Tre av de sju nya produkterna kommer att säljas i Family Packs på 700-720 gram.

Produkterna som lanseras är:
Smash Burger (ärta och favaböna), Schnitzel i Family pack (soja och ärta), Crispy Nuggets i Family pack (soja och ärta), Ch*cken style pieces (soja), Tonkatsu Schnitzel (ärta), Korean BBQ Drums (ärta) samt Crispy Ch*cken Bruger, kyld (soja, ärta och vete).

– Vegetarisk har det tufft nu och tappar försäljning i en turbulent tid, vilket såklart är väldigt tråkigt. Men glädjande nog växer Oumph! i volym i en backande kategori, vilket möjliggör den här typen av stora lanseringar. För vårt mål kvarstår: vi ska göra växtbaserat till det nya normala och då behövs det goda och kvalitativa produkter för alla tillfällen, säger Henrik Åkerman, Global Brand Leader på Oumph!

Samtliga nya produkter kommer att lanseras på Ica och ett urval på Axfood. Smash Burger finns dessutom redan lanserad på restaurangkedjor.

Senaste nytt

Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Citron, hallon och nötigt – Smakrapporten 2025 avslöjar tydliga skiften i svenskarnas smakpreferenser.
Pressbild_citron
Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

Axfood har inlett ett samarbete med Dyslexiförbundet för att öka kunskapen om läs- och skrivsvårigheter.
dyslexi
Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

CandyKing presenterar sju nya lösgodisbitar i årets sommarsortiment.
e2d0d3ef-b49c-48cd-8200-8ab0df21ae52-w_960
CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

Ett misstag som man inte lade på locket om

Orkla Foods passade på att haka på de finska tongångarna i samband med gruppen KAJs deltagande på Eurovision Song Contest. Eller egentligen passade man inte på, det handlar om ett misstag som man valde att inte lägga locket på om.
orkla
Ett misstag som man inte lade på locket om

Läs vidare

CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

CandyKing presenterar sju nya lösgodisbitar i årets sommarsortiment.
e2d0d3ef-b49c-48cd-8200-8ab0df21ae52-w_960
CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]
Alkoholfria cocktails en växande trend

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta
Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm
Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum