Nespresso lanserar kaffet N°20 efter 20 års utveckling

PUBLICERAD: 25 september 2023
UPPDATERAD: 25 september
Foto: Pressbild

Under 20 år har Nespresso arbetat med att ta fram kaffet N°20, genom att korsplantera två utvalda Arabicaplantor. Efter två årtionden av forskning och experimenterande lanseras nu kaffet.

2003 började Nespressos kaffemästare arbetet med att odla fram den nya kaffeplantan, vars bönor blir kaffet Nespresso N°20. Odlingen sker endast i Cauca- och Caldasregionerna i Colombia.

N°20 beskrivs som ett kaffe med en intressant smakprofil, där toner av apelsinblomma och frisk citrus möter blomaromer. För att få fram hela smakpaletten rekommenderar Nespresso att kaffet ska drickas som en espresso. N°20 är ett säsongskaffe, vilket innebär att det bara finns tillgängligt under en begränsad tid varje år.

– N°20 är en milstople i Nespressos långa smakresa och symboliserar vår strävan att alltid utforska hur vi kan skapa godast möjliga kaffe. Det har tagit sin tid, men den spännande smakprofilen har gjort väntan värd. Det ligger mycket passion och ett enormt engagemang bakom kaffet, vilket gör det extra roligt att äntligen få dela med oss av N°20, säger Mikael Andersson, Coffee Ambassador Nespresso.

N°20 finns att köpa i Nespressos boutiques samt på www.nespresso.com/se.

Läs vidare

Protos lanserar Både & färs

Protos nya färs Både & görs av hälften nötkött och hälften linser från Krav-märkta svenska gårdar.
SaS Både & färs

Lönneberga lanserar Kyckling Ministeak

Lönneberga breddar sitt naturella kycklingsortiment med Kyckling Ministeak, en lårfilé med skinn, som blir först med Lönnebergas nya förpackningsdesign.
Unknown

CandyKing lanserar åtta lösgodisnyheter

Godishamburgare och kokosbollar i miniformat är några av CandyKings höstnyheter.
CandyKing

Yipin lanserar tempeh som helbit

Familjeföretaget Yipin lanserar naturell tempeh som helbit i 200-gramsförpackning.
2024-V36_Tempeh helbit_Banner_Pressrelease

Senaste nytt

Lidl och LRF i nytt samarbete

Lidl Sverige och LRF tecknar en avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion.
Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion

Protos lanserar Både & färs

Protos nya färs Både & görs av hälften nötkött och hälften linser från Krav-märkta svenska gårdar.
SaS Både & färs

Rekordsommar för alkoholfri öl

Försäljningen av alkoholfri öl har gått upp med mer än 750 procent under de senaste tio åren och sommaren 2024 blev inget undantag.
Carlsberg

Lönneberga lanserar Kyckling Ministeak

Lönneberga breddar sitt naturella kycklingsortiment med Kyckling Ministeak, en lårfilé med skinn, som blir först med Lönnebergas nya förpackningsdesign.
Unknown