Hon är ny Chief Commercial Officer på Protos

PUBLICERAD: 23 augusti 2023
UPPDATERAD: 23 augusti
Linda Ahlmalm, Chief commercial Officer, CCO, på Protos. Foto: Pressbild

Protos har anställt Linda Ahlmalm som ny Chief Commercial Officer, CCO. Hon kommer närmast från rollen som Chief Production Officer, CPO, på Lyko och har innan dess haft olika ledarroller inom Ica.

Under augusti har Linda Ahlmalm tillträtt som CCO för Protos. Hon ingår även i företagets ledningsgrupp. Linda Ahlmalm har mångårig erfarenhet från verksamhets- och affärsutveckling inom främst livsmedel och detaljhandel.

Jag är imponerad över Protos driv och utveckling, från att varit en råvaruleverantör till att bli ett innovativt livsmedelsbolag. Protos ligger i framkant inom hållbarhet och svenskodlat med en stark varumärkesportfölj inom växt och animaliskt protein som ska bli spännande att tillsammans med teamet och kunderna fortsätta utveckla, säger Linda Ahlmalm.

Protos har idag kontrakterade samarbeten med cirka 400 gårdar på Gotland och är störst i Sverige på Krav-kött. Samtidigt samarbetar företaget med forskare, livsmedelsföretagare och kockar för att utveckla både animaliska och växtbaserade livsmedel.

Vi är därför väldigt glada att få med Lindas kunskaper och erfarenheter i att driva vår långsiktiga strategi som livsmedelsbolag med fokus att stärka våra varumärken och kunderbjudanden. Mat är viktigt på riktigt, vi kan alla kan påverka framtiden genom den mat vi väljer, säger Thomas Östlund, vd i Protos AB.

Läs vidare

Svensk Dagligvaruhandel: Fyra förslag för lägre matpriser

Svensk Dagligvaruhandel föreslår lättnader för butiksetableringar, sänkta arbetsgivaravgifter för unga och minskad regelbörda.
SvDH_Karin Brynell_foto Roberth Björk

Svenskmärkning stärker organisationen

Marcus Thollin har tillträtt den nya tjänsten som kundansvarig på Svenskmärkning, som står bakom Från Sverige-märkningen.
Marcus_Thollin_Mynewsdesk_1920x1080 kopiera

Berte Qvarn satsar på att stärka Sveriges havreexport

Berte Qvarn deltar i kampanjen Sustainable Oats from Europe, som ska lyfta fram europeisk havre på viktiga marknader i Asien.
Pressbild Havre Lantmännen LantbrukJohan Olsson

Gårdsfisk tar in 50 miljoner – ska expandera produktionen

Gårdsfisk har säkrat 50 miljoner i en investeringsrunda. Pengarna ska bl a användas för att lansera fler konsumentprodukter.
Gårdsfisk_HatchBlue_Industrifonden

Senaste nytt

Svensk Dagligvaruhandel: Fyra förslag för lägre matpriser

Svensk Dagligvaruhandel föreslår lättnader för butiksetableringar, sänkta arbetsgivaravgifter för unga och minskad regelbörda.
SvDH_Karin Brynell_foto Roberth Björk

Svenskmärkning stärker organisationen

Marcus Thollin har tillträtt den nya tjänsten som kundansvarig på Svenskmärkning, som står bakom Från Sverige-märkningen.
Marcus_Thollin_Mynewsdesk_1920x1080 kopiera

Berte Qvarn satsar på att stärka Sveriges havreexport

Berte Qvarn deltar i kampanjen Sustainable Oats from Europe, som ska lyfta fram europeisk havre på viktiga marknader i Asien.
Pressbild Havre Lantmännen LantbrukJohan Olsson

Gårdsfisk tar in 50 miljoner – ska expandera produktionen

Gårdsfisk har säkrat 50 miljoner i en investeringsrunda. Pengarna ska bl a användas för att lansera fler konsumentprodukter.
Gårdsfisk_HatchBlue_Industrifonden