Kafferosteriet Löfbergs har ökat sin försäljning i dagligvaruhandeln med 38 procent det senaste året. Samtidigt backar kaffekategorin som helhet.
Siffror från analysföretaget NielsenIQ visar att Löfbergs har ökat sin försäljning av bryggkaffe i dagligvaruhandeln med 38 procent (rullande helår v24 2023 jämfört med rullande helår v24 2022), samtidigt som försäljningsvolymen för kaffekategorin som helhet backar. Det betyder att 5,9 miljoner fler paket Löfbergs har passerat genom kassorna det senaste året.
– Vi har inte sett något liknande under våra 117 år, det här är rekordnivåer både när det gäller volym och marknadsandelar. Nu handlar det om att fortsätta skapa värde för både kunder och konsumenter genom marknadssatsningar och nyheter som breddar vårt erbjudande ytterligare, säger Björn Norén, Head of Retail på Löfbergs.
– Nyckeln till framgång är ett bra och nära samarbete med livsmedelskedjor och butiker som resulterat i att ännu fler testar Löfbergs.