
Skånemejerier inför fast vikt på alla ostar i storbit för varumärkena Allerum och Skånemejerier. Samtidigt lanseras en ny design för Allerum som en del av den nya kommunikationsplattformen ”Smak är en konst”.
Skånemejerier vill göra det enklare för konsumenterna att hålla koll på sina utlägg och inför därför fast vikt på ost i storbit. Förändringen gäller redan för ostar i Allerums sortiment och införs för varumärket Skånemejerier vecka 36.
– Dagens konsument vill snabbt och enkelt få en bild av det totala utlägget när de handlar. Vi har tidigare angett pris per kilo, men med en fastvikt ser du direkt vad osten kostar per styck istället. Det är ett önskemål från våra konsumenter som vi nu tillgodoser, säger Tanja Wirholm, brand manager för hårdost på Skånemejerier.
Inför sommaren lanserar Allerum även det nya kommunikationskonceptet ”Smak är en konst”, som riktar sig till den kvalitets- och smakmedvetna konsumenten och innebär en ny design för hela varumärket.