Skånemejerier inför fast vikt på osten

PUBLICERAD: 29 juni 2023
UPPDATERAD: 29 juni
Foto: Pressbild

Skånemejerier inför fast vikt på alla ostar i storbit för varumärkena Allerum och Skånemejerier. Samtidigt lanseras en ny design för Allerum som en del av den nya kommunikationsplattformen ”Smak är en konst”.

Skånemejerier vill göra det enklare för konsumenterna att hålla koll på sina utlägg och inför därför fast vikt på ost i storbit. Förändringen gäller redan för ostar i Allerums sortiment och införs för varumärket Skånemejerier vecka 36.

– Dagens konsument vill snabbt och enkelt få en bild av det totala utlägget när de handlar. Vi har tidigare angett pris per kilo, men med en fastvikt ser du direkt vad osten kostar per styck istället. Det är ett önskemål från våra konsumenter som vi nu tillgodoser, säger Tanja Wirholm, brand manager för hårdost på Skånemejerier.

Inför sommaren lanserar Allerum även det nya kommunikationskonceptet ”Smak är en konst”, som riktar sig till den kvalitets- och smakmedvetna konsumenten och innebär en ny design för hela varumärket.

Läs vidare

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

Circle K testar ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
DSC_2106HR (4)

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1