Nya smoothies från Froosh med extra vitaminer och mineraler

PUBLICERAD: 31 mars 2023
UPPDATERAD: 6 april
Foto: Pressbild

Smoothievarumärket Froosh lanserar en ny serie med fruktsmoothies berikade med vitaminer och mineraler – Froosh+ – i smakerna Focus, Immunity och Feel Good.

Froosh+ är ett nytt tillskott i smoothievarumärkets sortiment av fruktsmoothies i 250 ml glasflaskor..

Froosh+ Immunity är en grön smoothie med smak av äpple, päron, kiwi och ingefära, berikad med bland annat vitaminerna B6 och B12.
Froosh+ Focus är en bärbaserad smoothie med svarta vinbär, jordgubbar och acai, berikad med bland annat järn, zink och vitamin B5.
Froosh+ Feel Good lanseras som en fiberkälla med söt smak av ananas, rödbeta, aloe vera samt en hint av ingefära.

– Vi kan se att allt fler konsumenter intresserar sig för mat och dryck med adderade värden så som vitaminer och mineraler. För att möta den växande trenden lanseras nu Froosh+ smoothies som erbjuder funktionella smoothies riktade mot hälsomedvetna konsumenter på språng säger Erika Jureskog, Brand Manager på Froosh.

Ett annat tillskott i Froosh-sortimentet är en söt äppel-, päron- och vaniljsmoothie i en mindre pappburk på 150 ml.

Läs vidare

Protos lanserar Både & färs

Protos nya färs Både & görs av hälften nötkött och hälften linser från Krav-märkta svenska gårdar.
SaS Både & färs

Lönneberga lanserar Kyckling Ministeak

Lönneberga breddar sitt naturella kycklingsortiment med Kyckling Ministeak, en lårfilé med skinn, som blir först med Lönnebergas nya förpackningsdesign.
Unknown

CandyKing lanserar åtta lösgodisnyheter

Godishamburgare och kokosbollar i miniformat är några av CandyKings höstnyheter.
CandyKing

Yipin lanserar tempeh som helbit

Familjeföretaget Yipin lanserar naturell tempeh som helbit i 200-gramsförpackning.
2024-V36_Tempeh helbit_Banner_Pressrelease

Senaste nytt

Lidl och LRF i nytt samarbete

Lidl Sverige och LRF tecknar en avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion.
Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion

Protos lanserar Både & färs

Protos nya färs Både & görs av hälften nötkött och hälften linser från Krav-märkta svenska gårdar.
SaS Både & färs

Rekordsommar för alkoholfri öl

Försäljningen av alkoholfri öl har gått upp med mer än 750 procent under de senaste tio åren och sommaren 2024 blev inget undantag.
Carlsberg

Lönneberga lanserar Kyckling Ministeak

Lönneberga breddar sitt naturella kycklingsortiment med Kyckling Ministeak, en lårfilé med skinn, som blir först med Lönnebergas nya förpackningsdesign.
Unknown