Nöt-Crème – nu även som glass

PUBLICERAD: 8 mars 2023
UPPDATERAD: 9 mars

Nu kommer godiset Nöt-Crème även i form av en ny glass från Triumf Glass. Glassen Nöt-Crème har tagits fram tillsammans med Printzells Confectionery, som äger varumärket Nöt-Crème. 

Triumf Glass Nöt-Crème är en hasselnötsglass med Nöt-Crème-fyllning, doppad i choklad med hasselnötskross.

”Samarbetet med Printzells har varit otroligt efterlängtat. Det har varit en lång process för att få till den perfekta Nöt Crème-glassen och vi är så nöjda med slutresultatet”, säger Felix Müntzing, försäljnings- och marknadschef på Triumf Glass.

Nöt-Crème har producerats i Hässleholm sedan 1961 och är en klassiker i godishyllan. Nu är samma smak anpassad för glass.

”I vår framtagning har vi tillsammans med Triumf Glass varit väldigt fokuserade på att få fram samma fylliga och goda smak som vi har i vår Nöt-Crème Original”, säger Magnus Jarlebrink, VD på Printzells Confectionery.

Läs vidare

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Blossa 23: En hyllning till Blossas hantverkshistoria

Blossa 23 är en vit starkvinsglögg med smak av hallon och humle, som även kommer i en alkoholfri variant.
Blossa-2023-Alkoholfri+15bildregel

Senaste nytt

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

Circle K testar ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
DSC_2106HR (4)

Spendrups ska börja återvinna kolsyra

Spendrups investerar 23 miljoner kronor i en anläggning för återvinning av kolsyra.
Bild på kolsyreanläggning till prm 230206