Växtbaserade nyheter från Oddlygood

PUBLICERAD: 2 mars 2023
UPPDATERAD: 2 mars
Foto: Oddlygood

Den växtbaserade mellanmålshyllan växer med Oddlygood Dreamy som kommer i smakerna citron respektive caramel.

Oddlygood Dreamy kommer i en förpackning på 130 gram och är tänkt som efterrätt eller mellanmål för en person. Produkterna är gjorda av nordisk glutenfri havre och kokos samt är fria från palmolja. De innehåller även mjölksyrabakterierna Lactobacillus acidophilus och Bifidobacterium och är berikade med vitaminerna B2, B12 och D2. Oddlygood Dreamy går även bra att koka eller frysa.

Samtidigt lanseras två smaksatta efterföljare till Oddlygood Barista: Barista Vanilla och Barista Salted Caramel. De krämiga havredryckerna får ett skum och blandar sig lätt med kaffe. De kan även drickas som de är, som iskaffe eller användas till bakning och i smoothies.

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1