Eriks lanserar tre nya såser med inspiration från världens kök

PUBLICERAD: 22 februari 2023
UPPDATERAD: 24 februari

Till våren och den kommande grillsäsongen lanserar Eriks tre nya såser som passar till lax, kyckling eller ljust kött.

”Lax och kyckling växer i popularitet på våra svenska matbord, därför har vi utvecklat produkter som kan lyfta vardagsmaten och göra den lite mer spännande. Dessutom känns det helt rätt att lansera dessa såser till våren och kommande grillsäsong”, säger Frida Källgren, Brand Manager för Eriks såser.

Eriks Teriyaki Mayo är en krämig majonnäs med en tydlig smak av soja och umami.

Eriks Sriracha Aioli har en tydlig vitlökssmak och hetta från Sriracha. Den är dessutom 100 procent vegansk.

Eriks Jalapeño Lime och Mynta bjuder på hetta från jalapeño och fräschör från lime och mynta.

Teriyaki Mayo och Sriracha Aioli kommer i en flaska av 100 procent återvunnen plast.

Läs vidare

Garants 50/50-färs följs upp med hamburgare

Axfood lanserar Nöt & Grönt-hamburgare med lika delar nötkött och grönsaker.
Garant Nöt Grönt Hamburgare 1

Kiviks Musteri lanserar bubblande klassiker i burk

Kiviks Musteri lanserar Päron och Smultron Fruktdryck i burk med tillsatt kolsyra.
FD-Burk_Press

Lönneberga presenterar vårens grillnyheter

Lönneberga lanserar färdigkryddade Kycklingspett Barbeque och en Grillmix med minispett och kycklingben.
kyckling

Alfa Laval lanserar serviceverktyg för hållbarhet

Alfa Lavals livscykelanalyslösning hjälper livsmedelsföretag att rapportera sin miljöpåverkan i enlighet med nya EU-direktiv.
alfa lavalx

Senaste nytt

Arlas nya jordbrukschef i Sverige

Frida Carlsson blir ny chef för Arlas avdelning för jordbruks- och medlemsfrågor i Sverige. Hon tillträder efter sommaren.
Frida Carlsson

Saveggy tar in 20 miljoner från investerare

Saveggy har utvecklat en ätbar växtbaserad beläggning som ersätter plasten på gurka. Nu siktar bolaget på lansering i industriell skala.
bd40b94b513bbcc2_org

Kockens upphör som bolag – blir en del av Culinar

Sveriges Stärkelseproducenter Förening har beslutat att fusionera Kockens AB med Culinar Sverige AB.
B7025175

Ny rapport: Större kaka men mindre bit

Idag går cirka 13 procent av hushållens utgifter till livsmedel, vilket kan jämföras med 44 procent i början av 1900-talet.
Skärmavbild 2024-04-18 kl. 08.29.58