Alpro lanserar havredryck för mjölkälskare

PUBLICERAD: 15 februari 2023
UPPDATERAD: 24 februari


Alpro lanserar den nya havredrycken This Is Not M*LK med en krämig konsistens och en fetthalt på 1,8 procent.

”This Is Not M*LK är gjord på havre, men det är ingen vanlig havredryck. Vi vill att man inte ens märker att det är en havredryck man dricker. Därför kallar vi produkten This Is Not M*LK , just för att man kan konsumera den precis som vanlig mjölk: i kaffet, gröten, smoothien eller i sin favoriträtt”, säger Sofia Nordström, Brand Manager Alpro på Danone Sverige.

”Med sin krämiga konsistens, vill vi att This Is Not M*LK får fler att konsumera växtbaserade alternativ. Att bidra till en hälsosammare och mer hållbar livsstil genom mat är en viktig del av vår vision ”One Planet. One Health” och vi är därför väldigt glada över att produkten nu även lanseras i Sverige.”

Förpackningen är 88 procent biobaserad och kommer från 2025 att vara 100 procent växtbaserad eller återanvändbar/ återvunnen.

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1