Alpro lanserar havredryck för mjölkälskare

PUBLICERAD: 15 februari 2023
UPPDATERAD: 24 februari


Alpro lanserar den nya havredrycken This Is Not M*LK med en krämig konsistens och en fetthalt på 1,8 procent.

”This Is Not M*LK är gjord på havre, men det är ingen vanlig havredryck. Vi vill att man inte ens märker att det är en havredryck man dricker. Därför kallar vi produkten This Is Not M*LK , just för att man kan konsumera den precis som vanlig mjölk: i kaffet, gröten, smoothien eller i sin favoriträtt”, säger Sofia Nordström, Brand Manager Alpro på Danone Sverige.

”Med sin krämiga konsistens, vill vi att This Is Not M*LK får fler att konsumera växtbaserade alternativ. Att bidra till en hälsosammare och mer hållbar livsstil genom mat är en viktig del av vår vision ”One Planet. One Health” och vi är därför väldigt glada över att produkten nu även lanseras i Sverige.”

Förpackningen är 88 procent biobaserad och kommer från 2025 att vara 100 procent växtbaserad eller återanvändbar/ återvunnen.

Läs vidare

Garants 50/50-färs följs upp med hamburgare

Axfood lanserar Nöt & Grönt-hamburgare med lika delar nötkött och grönsaker.
Garant Nöt Grönt Hamburgare 1

Kiviks Musteri lanserar bubblande klassiker i burk

Kiviks Musteri lanserar Päron och Smultron Fruktdryck i burk med tillsatt kolsyra.
FD-Burk_Press

Lönneberga presenterar vårens grillnyheter

Lönneberga lanserar färdigkryddade Kycklingspett Barbeque och en Grillmix med minispett och kycklingben.
kyckling

Alfa Laval lanserar serviceverktyg för hållbarhet

Alfa Lavals livscykelanalyslösning hjälper livsmedelsföretag att rapportera sin miljöpåverkan i enlighet med nya EU-direktiv.
alfa lavalx

Senaste nytt

Arlas nya jordbrukschef i Sverige

Frida Carlsson blir ny chef för Arlas avdelning för jordbruks- och medlemsfrågor i Sverige. Hon tillträder efter sommaren.
Frida Carlsson

Saveggy tar in 20 miljoner från investerare

Saveggy har utvecklat en ätbar växtbaserad beläggning som ersätter plasten på gurka. Nu siktar bolaget på lansering i industriell skala.
bd40b94b513bbcc2_org

Kockens upphör som bolag – blir en del av Culinar

Sveriges Stärkelseproducenter Förening har beslutat att fusionera Kockens AB med Culinar Sverige AB.
B7025175

Ny rapport: Större kaka men mindre bit

Idag går cirka 13 procent av hushållens utgifter till livsmedel, vilket kan jämföras med 44 procent i början av 1900-talet.
Skärmavbild 2024-04-18 kl. 08.29.58