Stacky’s tar in 6,15 miljoner kronor för att fortsätta sin tillväxt i skolorna. Bland de nya aktieägarna finns lång erfarenhet från livsmedelsindustrin samt kockar och tekniker.
Sedan föregående finansieringsrunda för ungefär ett år sedan har bolaget med Stacky’s som varumärke i spetsen tagit stora kliv i försäljning och varumärkeskännedom. Hittills har över sju ton Stacky’s landat i brevlådan hos privatkunder över hela Sverige. Produktfamiljen har vuxit med en färs, som sedan lanseringen hos grossist har sålt tonvis.
Enligt Stacky’s VD Stefan Olsson var målet för den nya finansieringsrundan 8 miljoner kronor:
”Självklart vill man alltid att en emission ska fulltecknas. Dels för det lugn som det skapar i en organisation som vet att resurserna för att genomföra det man vill finns på kontot, dels för signalvärdet. Mot bakgrund av det som händer i omvärlden är det just nu svårt för många ta ett beslut – oavsett om det är ja eller nej. Därför väljer vi att stänga rundan här och blicka framåt.”
Med nuvarande avtal och förhandlingar kommer Stacky’s att vara en återkommande servering i flera kommuner, regioner och restauranger.
”Offentlig sektor har sedan start varit en medveten strategi för att göra skillnad på riktigt i samhället och bygga volymer för företaget. Eftersom Stacky’s möter kraven som ställs från skolorna och faller väl i smaken hos eleverna, ser vi redan nu Stacky’s vara en återkommande servering där varje måltid räknas”, säger försäljningschef Mårten Göthberg.
Stacky’s är gjord på havre, svart böna, morot, kikärtsmjöl, gul lök och en egenproducerad kryddpasta. Produkterna tillverkas i Sverige och finns i dagsläget att köpa via ledande grossister för företagskunder eller direkt från stackys.com för privatpersoner.
”Vi ser fram emot att fortsätta leverera och göra skillnad här och nu – inte om 5 till10 år med 3D-printade eller parfymerade köttimitationer”, säger Stefan Olsson.