Åbro Bryggeri lanserar varumärket Nästgårds

PUBLICERAD: 30 november 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Borta bra, nära bäst – så beskriver Åbro Bryggeri sitt nya ekologiska öl Nästgårds Lager, bryggt på vatten från Åbros egen närliggande källa. Smaken beskrivs som fyllig och nyanserad med en balanserad beska.

”Åbro är ett familjebryggeri i både hjärta och själ. Vi har genom alla år varit placerade på samma plats i småländska Vimmerby. Med Nästgårds vill vi knyta an till det lokala och hylla det som vi faktiskt har här och som alltid har funnits här – platsen, vattnet och människorna”, säger Cornelia Dunge, marknadschef på Åbro Bryggeri.

Den lokala anknytningen återspeglas även i burkens design, som har tagits fram av Pond Design. Camilla Widéen, varumärkeschef på Åbro Bryggeri, säger att förhoppningen är att det nya varumärket Nästgårds kommer att växa som familj och att designen kan utvecklas till flera ölstilar i framtiden.

Nästgårds Lager lanseras i 388 Systembolagsbutiker runt om i Sverige. Ölet är bryggt på ekologisk humle och har en alkoholhalt på 6,0 procent.

Läs vidare

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Premium snacks lanserar varumärket Gårdsnötter

Premium Snacks Nordic utökar sitt sortiment med tre festligare nötmixar under det nya varumärket Gårdsnötter.
Group 26

Nespresso och Oatly lanserar kaffekapsel för havredryck

Kaffekapseln Oatly Barista Edition Coffee är framtagen för att matchas med Oatlys havredryck iKaffe.
P_4685_KV2_NESPRSSO_STUDIO+OATLEY_2024_V4

Korvbrödsbagarn lanserar Real burger bun

Korvbrödsbagarn möter de nya burgartrenderna med Real burger bun, ett fluffigt hamburgerbröd med extra höjd.
Burgare_pack_1

Senaste nytt

Kött på restaurang måste ursprungsmärkas

Från den 1 mars måste restauranger och storhushåll kunna informera om vilket land köttet på menyn kommer ifrån.
blir-man-sjuk-av-kott-man-holding-menu-34540009

Ostrapporten 2025: Präst är svenskarnas favoritost

Ostrapporten 2025 visar att 95 procent av alla i Sverige äter ost, framför allt till frukost, och favoriten är Prästost.
Ostrapporten_2025 kopiera

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Iceland Foods återgår till plasttråg för packning av köttfärs

Vakuumpackad köttfärs spar mycket material jämfört med packning på plasttråg, men i England har flera av de stora kedjorna börjat återgå till plasttrågen. Konsumenterna uppskattade inte det vakuumpackade.
Iceland