Åbro Bryggeri lanserar varumärket Nästgårds

PUBLICERAD: 30 november 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Borta bra, nära bäst – så beskriver Åbro Bryggeri sitt nya ekologiska öl Nästgårds Lager, bryggt på vatten från Åbros egen närliggande källa. Smaken beskrivs som fyllig och nyanserad med en balanserad beska.

”Åbro är ett familjebryggeri i både hjärta och själ. Vi har genom alla år varit placerade på samma plats i småländska Vimmerby. Med Nästgårds vill vi knyta an till det lokala och hylla det som vi faktiskt har här och som alltid har funnits här – platsen, vattnet och människorna”, säger Cornelia Dunge, marknadschef på Åbro Bryggeri.

Den lokala anknytningen återspeglas även i burkens design, som har tagits fram av Pond Design. Camilla Widéen, varumärkeschef på Åbro Bryggeri, säger att förhoppningen är att det nya varumärket Nästgårds kommer att växa som familj och att designen kan utvecklas till flera ölstilar i framtiden.

Nästgårds Lager lanseras i 388 Systembolagsbutiker runt om i Sverige. Ölet är bryggt på ekologisk humle och har en alkoholhalt på 6,0 procent.

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1