Åbro Bryggeri lanserar varumärket Nästgårds

PUBLICERAD: 30 november 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Borta bra, nära bäst – så beskriver Åbro Bryggeri sitt nya ekologiska öl Nästgårds Lager, bryggt på vatten från Åbros egen närliggande källa. Smaken beskrivs som fyllig och nyanserad med en balanserad beska.

”Åbro är ett familjebryggeri i både hjärta och själ. Vi har genom alla år varit placerade på samma plats i småländska Vimmerby. Med Nästgårds vill vi knyta an till det lokala och hylla det som vi faktiskt har här och som alltid har funnits här – platsen, vattnet och människorna”, säger Cornelia Dunge, marknadschef på Åbro Bryggeri.

Den lokala anknytningen återspeglas även i burkens design, som har tagits fram av Pond Design. Camilla Widéen, varumärkeschef på Åbro Bryggeri, säger att förhoppningen är att det nya varumärket Nästgårds kommer att växa som familj och att designen kan utvecklas till flera ölstilar i framtiden.

Nästgårds Lager lanseras i 388 Systembolagsbutiker runt om i Sverige. Ölet är bryggt på ekologisk humle och har en alkoholhalt på 6,0 procent.

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2