Pressbyrån lanserar Lusseballen i samband med Prostatacancerförbundets kampanj Mustaschkampen. Den nya varianten av Pressbyråns klassiska lussebulle ska påminna män om att testa sig i tid för prostatacancer. Hälften av intäkterna från Lusseballen går direkt till Mustaschkampen. Informationskampanjen kommer att synas både i butik och i annonsering med syftet att på ett avslappnat sätt belysa ett känsligt ämne och få fler män att testa prostatan. Lusseballen finns att köpa i utvalda butiker i Stockholm.
Utöver de balle-formade lussebullarna släpps också en Lusseballe-låt.
Lusseballe
Melodi: Lusse Lelle
Lusseballe, lusseballe
Testa baaaaaallen före jul
Lusseballe, lusseballe
Både fröööjdefull och kul
Och när du ääääändå äter ballen
Vill vi pååååminna dig
Du som nuuuu fyllt 50 år,
om en jäääätteviktig grej
Lusseballe, lusseballe
Gör Prostatatest idaaaaa´
Det tycker vi alla, alltså både vi på Pressbyrån och Mustaschkampen, låter bra!