Lusseballen ska få fler män att testa sig i tid

PUBLICERAD: 14 november 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Pressbyrån lanserar Lusseballen i samband med Prostatacancerförbundets kampanj Mustaschkampen. Den nya varianten av Pressbyråns klassiska lussebulle ska påminna män om att testa sig i tid för prostatacancer. Hälften av intäkterna från Lusseballen går direkt till Mustaschkampen. Informationskampanjen kommer att synas både i butik och i annonsering med syftet att på ett avslappnat sätt belysa ett känsligt ämne och få fler män att testa prostatan. Lusseballen finns att köpa i utvalda butiker i Stockholm.

Utöver de balle-formade lussebullarna släpps också en Lusseballe-låt.

Lusseballe
Melodi: Lusse Lelle

Lusseballe, lusseballe
Testa baaaaaallen före jul
Lusseballe, lusseballe
Både fröööjdefull och kul
Och när du ääääändå äter ballen
Vill vi pååååminna dig
Du som nuuuu fyllt 50 år,
om en jäääätteviktig grej
Lusseballe, lusseballe
Gör Prostatatest idaaaaa´
Det tycker vi alla, alltså både vi på Pressbyrån och Mustaschkampen, låter bra!

Läs vidare

Garants 50/50-färs följs upp med hamburgare

Axfood lanserar Nöt & Grönt-hamburgare med lika delar nötkött och grönsaker.
Garant Nöt Grönt Hamburgare 1

Kiviks Musteri lanserar bubblande klassiker i burk

Kiviks Musteri lanserar Päron och Smultron Fruktdryck i burk med tillsatt kolsyra.
FD-Burk_Press

Lönneberga presenterar vårens grillnyheter

Lönneberga lanserar färdigkryddade Kycklingspett Barbeque och en Grillmix med minispett och kycklingben.
kyckling

Alfa Laval lanserar serviceverktyg för hållbarhet

Alfa Lavals livscykelanalyslösning hjälper livsmedelsföretag att rapportera sin miljöpåverkan i enlighet med nya EU-direktiv.
alfa lavalx

Senaste nytt

Arlas nya jordbrukschef i Sverige

Frida Carlsson blir ny chef för Arlas avdelning för jordbruks- och medlemsfrågor i Sverige. Hon tillträder efter sommaren.
Frida Carlsson

Saveggy tar in 20 miljoner från investerare

Saveggy har utvecklat en ätbar växtbaserad beläggning som ersätter plasten på gurka. Nu siktar bolaget på lansering i industriell skala.
bd40b94b513bbcc2_org

Kockens upphör som bolag – blir en del av Culinar

Sveriges Stärkelseproducenter Förening har beslutat att fusionera Kockens AB med Culinar Sverige AB.
B7025175

Ny rapport: Större kaka men mindre bit

Idag går cirka 13 procent av hushållens utgifter till livsmedel, vilket kan jämföras med 44 procent i början av 1900-talet.
Skärmavbild 2024-04-18 kl. 08.29.58