Lusseballen ska få fler män att testa sig i tid

PUBLICERAD: 14 november 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Pressbyrån lanserar Lusseballen i samband med Prostatacancerförbundets kampanj Mustaschkampen. Den nya varianten av Pressbyråns klassiska lussebulle ska påminna män om att testa sig i tid för prostatacancer. Hälften av intäkterna från Lusseballen går direkt till Mustaschkampen. Informationskampanjen kommer att synas både i butik och i annonsering med syftet att på ett avslappnat sätt belysa ett känsligt ämne och få fler män att testa prostatan. Lusseballen finns att köpa i utvalda butiker i Stockholm.

Utöver de balle-formade lussebullarna släpps också en Lusseballe-låt.

Lusseballe
Melodi: Lusse Lelle

Lusseballe, lusseballe
Testa baaaaaallen före jul
Lusseballe, lusseballe
Både fröööjdefull och kul
Och när du ääääändå äter ballen
Vill vi pååååminna dig
Du som nuuuu fyllt 50 år,
om en jäääätteviktig grej
Lusseballe, lusseballe
Gör Prostatatest idaaaaa´
Det tycker vi alla, alltså både vi på Pressbyrån och Mustaschkampen, låter bra!

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1