Lusseballen ska få fler män att testa sig i tid

PUBLICERAD: 14 november 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Pressbyrån lanserar Lusseballen i samband med Prostatacancerförbundets kampanj Mustaschkampen. Den nya varianten av Pressbyråns klassiska lussebulle ska påminna män om att testa sig i tid för prostatacancer. Hälften av intäkterna från Lusseballen går direkt till Mustaschkampen. Informationskampanjen kommer att synas både i butik och i annonsering med syftet att på ett avslappnat sätt belysa ett känsligt ämne och få fler män att testa prostatan. Lusseballen finns att köpa i utvalda butiker i Stockholm.

Utöver de balle-formade lussebullarna släpps också en Lusseballe-låt.

Lusseballe
Melodi: Lusse Lelle

Lusseballe, lusseballe
Testa baaaaaallen före jul
Lusseballe, lusseballe
Både fröööjdefull och kul
Och när du ääääändå äter ballen
Vill vi pååååminna dig
Du som nuuuu fyllt 50 år,
om en jäääätteviktig grej
Lusseballe, lusseballe
Gör Prostatatest idaaaaa´
Det tycker vi alla, alltså både vi på Pressbyrån och Mustaschkampen, låter bra!

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2