Guldskimrande nyhet från Glöet

PUBLICERAD: 24 oktober 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Den mousserande glöggen Glöet kommer även i år i en ny smak. Årets Limited Eidition heter Glöet Gold Sparkling och skimrar i guld. Glöggen tillverkas av ett fruktigt mousserande vin från Spanien som smaksätts med kryddor och frukter. Den har en doft av apelsin och citron, som samsas med kryddiga toner av saffran, kardemumma, vanilj, kanel och kryddnejlika. Smaken beskrivs som fruktig och kryddig med en fin balans och fräschör. Flingor av purpurin tillsätts innan buteljering och skapar den glittrande effekten.

”Vänder du flaskan försiktigt innan du öppnar, så blandas flingorna i drycken och skapar en festligt gnistrande effekt. Det ger en varm lyxig julkänsla när den mousserande glöggen hälls upp. En dryckestrend bland konsumenter är att vi önskar lättare alternativ, både när det gäller alkohol och socker. Därför har vi gjort den mousserande glöggen Glöet Gold Sparkling med en lägre alkoholhalt på 8 procent. I produktutvecklingen har vi också valt en låg sockerhalt och Glöet Gold Sparkling har den lägsta sockerhalten av alla våra Glöet”, berättar Glöets medgrundare Anette Raunio

Glöet Gold Sparkling serveras väl kyld i vanligt vinglas eller glas för mousserande vin, gärna i öppna champagnekupor.

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1