Linas Matkasse och WW Viktväktarna lanserar gemensam matkasse

PUBLICERAD: 7 oktober 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Linas Matkasse och WW Viktväktarna lanserar ett gemensamt matkassekoncept baserat på WW Viktväktarnas points-beräknade recept. Kassarna kommer att paketeras, säljas och distribueras genom Linas Matkasses egenutvecklade tech-lösningar och distributionscenter. Tjänsten kommer att lanseras till konsumenter i december.

”Vi är väldigt glada över samarbetet med Linas Matkasse, vilket gör det möjligt för oss att nå ut och hjälpa ännu fler att få ihop vardagspusslet, samtidigt som de äter hälsosamt. Att få hjälp med vad som ska serveras till middag är något vi vet uppskattas och med en matkasse från WW ViktVäktarna får alla i familjen möjlighet att njuta av god och hälsosam mat”, säger Karin Nileskog, kostexpert på WW Viktväktarna.

Läs vidare

Oväntade smaklanseringar från Gårdschips

Gårdschips lanserar tre nya, oväntade smakkombinationer: Gin & Tonic, Raspberry Sour samt Chili Cheese.
News-GC

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc

Sommarkänsla året runt med Pomonader

Kiviks Musteri lanserar det nya konceptet Pomonad, en kolsyrad dryck baserad på svenska äpplen och andra svenska sommarsmaker.
Pomonader 16_9

Felix moderniserar hela kolonialhyllan

Felix lanserar nya såser och dressingar, recepten på flera befintliga produkter förbättras och hela sortimentet kommer i nya "drizzleflaskor".
Sallad_1200x750 2

Senaste nytt

Guldhaven Pelagiska vinner Sjömatspriset 2025

Sjömatspriset 2025 går till Guldhaven Pelagiska, som vill sätta svensk, hållbart odlad fisk på kartan.
NSS sjömatspriset 2H4A6756-2025-01-22

Mutti bemöter Äkta vara: "Felaktigt och missvisande"

Mutti, vars pizzasås är en av finalisterna till Årets matbluff 2024, tillbakavisar juryns motivering till antipriset.
1049973

Lidl ökar andelen växtbaserat i samarbete med WWF

Lidls internationella mål är att öka andelen sålda växtbaserade livsmedel med 20 procent till 2030, jämfört med 2023.
e2983a9c-9758-42f5-94a2-8f2fa38c19eb-w_960

Godare och nyttigare tång med fermentering?

Tång som fermenteras i stället för att torkas blir både godare och nyttigare, enligt forskare vid Lunds universitet.
IMG_3210