8 sommarnyheter från CandyKing

PUBLICERAD: 5 maj 2022
UPPDATERAD: 21 februari


CandyKing presenterar säsongens 8 nyheter i lösgodissortimentet på den svenska marknaden, varav en är framtagen tillsammans med lösgodisälskande konsumenter. Det är första, men inte sista gången, som CandyKing utvecklar produkter ihop med följare och fans.

”I år är vi lite extra stolta att äntligen få presentera den första godisbiten vi tagit fram tillsammans med våra konsumenter. På vår Instagram gjordes en undersökning om vilken smak man helst önskar kombinera med den populära colaflaskan. Lakrits var en klar favorit så därför lanserar vi nu Mini Cola-Lakritsflaskan som du bara hittar hos oss på CandyKing”, säger Christin Sunnåker, Product Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige.

Nyheterna som finns i butik från vecka 19:
• FizzyPop Jordgubb&Banan
• Gott&Blandat Äkta Fruktgodis Frukt&Lakrits
• Dumle Banan
• Mini Cola-Lakritsflaska
• Nöt-Créme Kokos Mandel
• Smiley
• Fudge Birthday Cake
• Jumbo Chokladnougat

Läs vidare

Garants 50/50-färs följs upp med hamburgare

Axfood lanserar Nöt & Grönt-hamburgare med lika delar nötkött och grönsaker.
Garant Nöt Grönt Hamburgare 1

Kiviks Musteri lanserar bubblande klassiker i burk

Kiviks Musteri lanserar Päron och Smultron Fruktdryck i burk med tillsatt kolsyra.
FD-Burk_Press

Lönneberga presenterar vårens grillnyheter

Lönneberga lanserar färdigkryddade Kycklingspett Barbeque och en Grillmix med minispett och kycklingben.
kyckling

Alfa Laval lanserar serviceverktyg för hållbarhet

Alfa Lavals livscykelanalyslösning hjälper livsmedelsföretag att rapportera sin miljöpåverkan i enlighet med nya EU-direktiv.
alfa lavalx

Senaste nytt

Arlas nya jordbrukschef i Sverige

Frida Carlsson blir ny chef för Arlas avdelning för jordbruks- och medlemsfrågor i Sverige. Hon tillträder efter sommaren.
Frida Carlsson

Saveggy tar in 20 miljoner från investerare

Saveggy har utvecklat en ätbar växtbaserad beläggning som ersätter plasten på gurka. Nu siktar bolaget på lansering i industriell skala.
bd40b94b513bbcc2_org

Kockens upphör som bolag – blir en del av Culinar

Sveriges Stärkelseproducenter Förening har beslutat att fusionera Kockens AB med Culinar Sverige AB.
B7025175

Ny rapport: Större kaka men mindre bit

Idag går cirka 13 procent av hushållens utgifter till livsmedel, vilket kan jämföras med 44 procent i början av 1900-talet.
Skärmavbild 2024-04-18 kl. 08.29.58