Nyheter från Pärsons för både köttätare och vegetarianer

PUBLICERAD: 26 april 2022
UPPDATERAD: 21 februari

|

Nu kompletterar Pärsons sortimentet av smörgåsmat med fem nyheter som passar alla preferenser, från köttätare till vegetarianer – en pärsonlig kombination av svensk mattradition och internationella smaker.

Produkterna som lanseras är tunna skivor av Kyckling Fajita och Chorizo, Halmstadsalami samt två nya vegopastejer med smak av Skogssvamp respektive Rostad vitlök & chili.

”Årets nyheter speglar flera trender där vi ser att konsumenten i växande grad, dels efterfrågar lite lyxigare produkter som till exempel salami och lufttorkad skinka även som smörgåsmat, dels fler riktigt goda vegetariska alternativ. Med våra nya spännande smaker blir Pärsons din bästa vän i vardagen”, säger Eva Tiedman, kategorichef på HKScan Sverige.

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1