Kronfågel lanserar marinerade nyheter färdiga för grillen

PUBLICERAD: 25 april 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Efterfrågan på färdigmarinerade alternativ klara att lägga på grillen fortsätter att öka. Inför årets grillsäsong erbjuder Kronfågel ett brett BBQ-sortiment med klassiska och populära smaker samt några nya smakinfluenser. Bland årets nyheter finns två kryddmarinerade produkter samt en mix av kycklinggrillkorvar:

BBQ Lårfilé Koreansk med glaze Sweet Chili & Sesam, 740 g, består av färska kycklinglårfiléer som är kryddmarinerade med en lätt rökig doft och smak av ingefära, tomat och vitlök.
BBQ Kycklingbitar Vitlök, Citron & Örter, 740 g, görs av tärnad kycklingfilé, kryddmarinerade med vitlök, citron och örter.
Kycklinggrillkorv Mix, 600 g, innehåller sex alspånsrökta korvar i smakerna Classic, Hickory samt Ost & Jalapeno.

I Kronfågels grillsortiment relanseras även fyra bästsäljare:
• BBQ Lårfilé Black Garlic, 800 g
• BBQ Stora Grillfiléer Grillkrydda, 800 g
• BBQ KycklingSteak Tryffel, ca 850 g
• BBQ Minutfilé Grillkrydda med glaze Sweet Texas BBQ, 720 g

Alla grillprodukter är märkta med rätt tillagningstemperatur, det vill säga 70 grader för kyckling utan ben.

Läs vidare

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Blossa 23: En hyllning till Blossas hantverkshistoria

Blossa 23 är en vit starkvinsglögg med smak av hallon och humle, som även kommer i en alkoholfri variant.
Blossa-2023-Alkoholfri+15bildregel

Senaste nytt

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

Circle K testar ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
DSC_2106HR (4)

Spendrups ska börja återvinna kolsyra

Spendrups investerar 23 miljoner kronor i en anläggning för återvinning av kolsyra.
Bild på kolsyreanläggning till prm 230206