OREO O’s flingor nu på hyllorna i Sverige!

PUBLICERAD: 13 september 2021
UPPDATERAD: 21 februari


En helt ny frukostflinga, OREO O’s lanseras i Sverige denna månad och kommer att fylla hålet i flingmarknaden med ett alternativ för vuxna.

Med hjälp av det klassiska i OREO-konceptet, innehåller den nya flingan krispiga kakaoringar i kombination med spröda vaniljflingor som riktar sig till vuxna konsumenter som letar efter ett alternativ till frukost eller när som helst på dagen.

Välsmakande flingor lockar till sig fler nya kunder till flinghyllan än andra flingor och OREO O’s är övertygade om att det kan vara en viktig drivkraft för ökat kategorivärde de kommande månaderna. Det handlar om ett globalt, starkt varumärke i kakkategorin med ett bevisat resultat av varumärkesförlängning inom konfektyr, glass och OREO O’s är redan en hit på den nordamerikanska flingmarknaden.

Produktlanseringen stöds med ett skräddarsytt kampanj- och marknadsföringsprogram.

En talesman för OREO O: s säger: ”OREO är ett globalt fenomen och vi är verkligen glada att presentera dem i flingkategorin för första gången i Sverige. Vi riktar oss till tonåringar och vuxna som letar efter en njutningsbar frukost eller ett gott snacks när som helst på dygnet, vi tycker att OREO O’s erbjuder en stark tillväxtmöjlighet för flingkategorin.”

“Med chokladflingkonsumenten, som är den mest värdefulla i kategorin, och varumärket OREO som redan visar att det framgångsrikt kan översättas till olika format, tror vi att denna nya flinga kan introducera nya kunder till flinghyllan och bli en ledande produkt för det välsmakande segmentet. Vi har stora ambitioner för varumärket och kommer att stödja lanseringen med instore-marknadsföring.”

OREO O’s är för närvarande listade på Coop, Willys, Hemköp och Citygross.

 

Läs vidare

Sommarkänsla året runt med Pomonader

Kiviks Musteri lanserar det nya konceptet Pomonad, en kolsyrad dryck baserad på svenska äpplen och andra svenska sommarsmaker.
Pomonader 16_9

Felix moderniserar hela kolonialhyllan

Felix lanserar nya såser och dressingar, recepten på flera befintliga produkter förbättras och hela sortimentet kommer i nya "drizzleflaskor".
Sallad_1200x750 2

Santa Maria lanserar smaksättare med extra sting

Santa Maria lanserar en hetare variant av sin Sweet Chili-sås – Sweet Chili Sås Hot – och uppdaterar receptet på sina äggnudlar.
santa maria

Ostspäckad limited edition från Santa Maria

Santa Maria lanserar Santa Maria Crunchy & Cheesy Strips – en ny limited edition med en distinkt ostsmak och dippvänlig form.
Unknown

Senaste nytt

Coop ansluter till Lantmännens odlingsprogram

Coop ansluter Coop Havregryn till Klimat & Natur – Lantmännens odlingsprogram för Framtidens Jordbruk.
coop

Agtira stärker sin marknadsposition

Agtira blir medlem i Svenska Odlarlaget, en medlemsägd producentorganisation för växthusodlare i Sverige.
agtira vd

Första trendrapporten om svenskt öl

Hur ser framtiden ut för svenskt öl? Vilka trender präglar branschen 2025? Beernews presenterar Sveriges första trendrapport om öl.
Skärmavbild 2025-01-14 kl. 08.53.14

Consivo köper dansk livsmedelsdistributör

Consivo Group har förvärvat danska livsmedelsdistributören L’Italia Buona och kan nu erbjuda sina tjänster på alla fyra nordiska huvudmarknader.
Bild 1 Pasta