En helt ny frukostflinga, OREO O’s lanseras i Sverige denna månad och kommer att fylla hålet i flingmarknaden med ett alternativ för vuxna.
Med hjälp av det klassiska i OREO-konceptet, innehåller den nya flingan krispiga kakaoringar i kombination med spröda vaniljflingor som riktar sig till vuxna konsumenter som letar efter ett alternativ till frukost eller när som helst på dagen.
Välsmakande flingor lockar till sig fler nya kunder till flinghyllan än andra flingor och OREO O’s är övertygade om att det kan vara en viktig drivkraft för ökat kategorivärde de kommande månaderna. Det handlar om ett globalt, starkt varumärke i kakkategorin med ett bevisat resultat av varumärkesförlängning inom konfektyr, glass och OREO O’s är redan en hit på den nordamerikanska flingmarknaden.
Produktlanseringen stöds med ett skräddarsytt kampanj- och marknadsföringsprogram.
En talesman för OREO O: s säger: ”OREO är ett globalt fenomen och vi är verkligen glada att presentera dem i flingkategorin för första gången i Sverige. Vi riktar oss till tonåringar och vuxna som letar efter en njutningsbar frukost eller ett gott snacks när som helst på dygnet, vi tycker att OREO O’s erbjuder en stark tillväxtmöjlighet för flingkategorin.”
“Med chokladflingkonsumenten, som är den mest värdefulla i kategorin, och varumärket OREO som redan visar att det framgångsrikt kan översättas till olika format, tror vi att denna nya flinga kan introducera nya kunder till flinghyllan och bli en ledande produkt för det välsmakande segmentet. Vi har stora ambitioner för varumärket och kommer att stödja lanseringen med instore-marknadsföring.”
OREO O’s är för närvarande listade på Coop, Willys, Hemköp och Citygross.