Erik Gumabon är ny VD för Food for Progress

PUBLICERAD: 18 augusti 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Erik Gumabon har utsetts till VD för Food for Progress, som står bakom Oumph! och Beat. Han efterträder Anders Wallerman, som är en av grundarna till företaget.

Erik Gumabon har tillträtt som VD i Food for Progress efter Anders Wallerman. Erik Gumabon har en lång bakgrund inom livsmedelsindustrin från bland annat Hilton Food Group, Ica, Redo Foods, Almondy, Fjällbrynt, Milko och Saba Frukt & Grönt. Han har även suttit i styrelsen för Svenskt Sigill och haft ledande befattningar inom Ikea och Hemtex.

Food for Progress, som grundades 2015 av Anna-Kajsa Lidell och Anders Wallerman, står bland annat bakom de växtbaserade produkterna Oumph! och Beat. 2020 såldes varumärket Oumph! till Livekindly.

 

Läs vidare

Biofach 2023: Eko-Portalen hittar de ekologiska produkterna

Vem gör vad när det kommer till ekologiska livsmedel i Sverige? Hur man tar reda på det visade Organic Sweden i den svenska paviljongen på Biofach 2023.
Kolbjörnx

Biofach 2023: Tekompaniet är mer än bara produkten

Tekompaniet fanns med i den svenska paviljongen på Biofach 2023. Tyskland är Europas största temarknad och att slå sig in där verkar inte helt enkelt.
Håkan

Plastpåseskatten försvinner vid nyår

Vid nyår försvinner skatten på plastpåsar som infördes år 2020 enligt SD.
plast-skatt-utvaldx

Biofach 2023: Nordic Soda Company kompletterar med gin

The Nordic Soda Company fanns på Biofach 2023 med avsikten att öka det utländska intresset för produkterna.
Nordicx

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1